י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

צביקה ישלם

בסוף זה קרה: באלעד הוחלט על הרכבת קואליציה וחלוקת תפקידים. חברי 'דגל התורה' חתמו על הליכה לבוררות, בה יוחלט מי מהם יתפטר לטובת נציג ש"ס. צביקה הרבסט, ככל הנראה, ילך הביתה

ניצחון בנוק-אאוט. זעליג אורלנסקי
ניצחון בנוק-אאוט. זעליג אורלנסקי


הערב, ארבעה חודשים אחרי, זה קרה: בישיבת מועצה לילית בעיר אלעד, הוחלט על הרכבת הקואליציה ועל חלוקת התפקידים.

הסאגה הפוליטית המביכה הזו באלעד, הלכה והסתבכה ככל שמערכת הבחירות הלכה והתרחקה. דווקא בעיר בה יש מפלגה אחת מאוחדת, עם רוב מוצק במועצה, הלכו המריבות והסתבכו.

קיצורם של דברים: ברשימה המשותפת ל'יהדות התורה' וש"ס חולקו המקומות כך שכל סיעה תקבל שליש. הווי אומר: 'דגל התורה' - 4 נציגים, 'אגודת ישראל' - 4 נציגים, סיעת ש"ס - 4 נציגים.

מכיוון שכוחה היחסי של ש"ס הוא הרבה יותר משליש בעיר, ועל כן קיבלה ש"ס את ראשות העיר, סיכמו הצדדים כי באם תקבל הרשימה 12 מנדטים בלבד (מתוך ה-15), תפנה 'יהדות התורה' מקום אחד ברשימה לטובת רשימת ש"ס.

בהסכם הפנימי בתוך 'יהדות התורה' הוחלט, כי 'דגל התורה' תהיה זו שתאלץ לפנות את המקום, באם הרשימה תקבל 12 מנדטים. הבחירות עברו, והתוצאות לימדו כי הרשימה קיבלה רק 12 מנדטים - מה שחייב נציג של 'דגל' להתפטר.

אך כאן מצאו המוחות הליטאיים תירוץ מפולפל, על מנת לחמוק מהמחויבות. אלה טענו: מכיוון שישנה רשימה תימנית שהצליחה להכניס נציג למועצה, הרי שהנציג הזה ירד מהמצביעים של ש"ס, ועל כן לא מגיע למפלגה הספרדית עוד נציג. (אנשי ש"ס טוענים: לא היה סיכום כזה. יתירה מכך, הם טוענים, את הנציג התימני הכניסו קולות אשכנזיים).

כך או כך, בשל מחלוקת זו, הקואליציה לא הוקמה, ואנשי ש"ס אף איימו כי היא לא תקום עד שיתפטר אחד מחברי 'יהדות התורה'. מצידנו, אמרו, שייקח גם שנה.

בינתיים עוכבו כל המינויים, והלחץ מלמטה גבר.

אתמול (ד') חשפנו כאן, באתר 'בחדרי חרדים', על 'מכתב הכניעה' שהוציאו אנשי 'דגל התורה'. אלא שחברי המועצה של 'דגל' ברשימה המקומית סירבו לחתום עליו - במיוחד שברשימה ישנם אישים בעלי דיעות עצמאיות, שסירבו לחתום על "כתב הכניעה", כלשונם.

היום (ה') הגיעו להבנות, וכאמור, בישיבה הערב הוחלט להקים קואליציה.

לפי הבנות אלה, חברי סיעת 'דגל התורה' חתמו על שטר ללכת לבוררות, בה יוחלט מי מהם יתפטר מהרשימה לטובת נציג ש"ס. הבוררים יהיו הדיינים הרבנים סילמן ובן שמעון.

החתימה על שטר הבוררות נחשבת כניצחון בנוק-אאוט של חבר המועצה זעליג אורלנסקי על יו"ר התנועה בעיר, צביקה הרבסט. זעליג, בן ה-29, יתמנה לממלא-מקום ראש העיר, ולא נראה שהוא זה שיודח מהרשימה. מכיוון שנציג 'מרביצי' ברשימה, יושב חזק על מקומו, ושמואל גרוסמן לא מחוייב לבוררות - יהיה זה, ככל הנראה, צביקה הרבסט שישלם את המחיר.

בישיבת המועצה הוחלט גם על מינויו של ישראל פרוש לסגן ראש העיר.

למרות שאנשי ש"ס דרשו לבטל את המינוי, בעקבות התוצאות בבחירות לכנסת, המצביעות על כוחה הרב של ש"ס באלעד, הגיעו הצדדים הערב להסכמות, ופרוש ייכנס בשבוע הבא לתפקידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}