י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

האשה המאמינה בנצרות עברה גיור

זעזוע בניו יורק: גיור מעושה של רבני ה-R.C.A. מעורר הדים נזעמים, הסתדרות הרבנים גיירה אישה שלא הסתירה נאמנותה לנצרות. בנוסף העניקה הסתדרות אישור עריכת גיור גם לרב הדוגל בקיום מניין נשים

טקס גיור. צילום: מנחם כהנא
טקס גיור. צילום: מנחם כהנא

שמועות על מקרים שונים של גיורים שבוצעו מבלי שהרבנים המגיירים יבדקו לעומק את רצינות המועמד ורצונו בקבלת תורה ומצוות, הם אמנם רעה חולה ותופעה קלוקלת שיש לעקור מן השורש. אולם המקרה בו התירו רבני ה-R.C.A. (הסתדרות הרבנים של אמריקה) לערוך בניו יורק גרות לאישה שחפצה להתגייר רק כדי 'להכשיר' את נישואיה בנישואי תערובת עם יהודי מתבולל, מציבה את הבעיה החריפה במלוא קלונה.

לפני מעט יותר מחצי שנה נערכה לאותה גויה בחינה ראשונה בדרך לגרות. כאשר נשאלה על אמונתה בתורה הקדושה ובדת היהודית, השיבה הנ"ל בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי היא מאמינה בדת משה "אך גם בברית החדשה", עפ"ל. למרות דברי הבלע הללו, המשיכו הרבנים בהליכי הגיור.

לפני שלושה חודשים, בעת חופשת חג המולד בארה"ב, הייתה המועמדת לגיור בחופשת לימודים מהאוניברסיטה בה היא לומדת בצפון מדינת ניו יורק. על פי עדויות שאף הגיעו לידי הרבנים שעסקו באותה תקופה בגיורה, הנ"ל הלכה לחגוג את 'חג המולד' עם הוריה וכל בני משפחתה הנוצרים באירועים נוצריים לחלוטין.

בהסתדרות הרבנים של אמריקה ניסו ללמד זכות על המקרה החמור, כאשר הרבנים אינם בוחלים בתירוצי סרק שונים להסביר את פשר ההתנהגות המבישה, כשבין השורות הם מדגישים כי לדעתם, גם אם חגגה את חגאות הנוצרים, אין זה נוגד את רצונה להתגייר.

עוד נודע כי כאשר פנתה הגויה לראש בית הדין מטעם ה-R.C.A, הוא צירף אליו על אתר שניים מרבני האיחוד העוסקים בגיורים סיטונאיים למרות היותם רחוקים מהגדרת 'רבנים', והקים 'בית דין מיוחד' לגיור המועמדת. הרבנים הללו, המוכרים היטב בעולם התורה וההלכה בארה"ב, ידועים כחסרי רגש בהלכה ומגיירים עשרות גויים מבלי לבדוק את רצונם האמיתי, ובכך מגדילים את סכנת ההתבוללות הפושה ברחבי ארה"ב.

יו"ר הועד העולמי לענייני גיור מיסודו של הגר"ח קריסווירטה זצ"ל, רבי נחום אייזנשטיין, וכן בהנהלת ארגון 'נצח משפחת ישראל' העולמי, הביעו תמיהה רבה על העזות שבעריכת הגיור למי שלא הסתירה נאמנותה לנצרות. "רק לפני חודשים ספורים לקחה המועמדת חלק בימי אידיהם, ורק לפני שבעה חודשים הצהירה ללא מורא ובושת פנים כי היא 'מאמינה בברית החדשה', עפ"ל, ואין זה מובן כיצד חשבו כלל לגיירה", הסבירו.

ב'נצח משפחת ישראל' הדגישו כי גם תקנון הסתדרות הרבנים של אמריקה אוסרת על עריכת גיורים רק למי שמצהיר בפה מלא שהוא מאמין רק ביהדות, והביעו תמיהה כיצד יכולים חברי הסתדרות הרבנים להמרות את תקנון הארגון ולפעול נגד עקרונותיה. "כעת יצטרכו רבני ארה"ב להתאסף ולדון מחדש בכובד ראש, ולהחליט כיצד להתייחס לגיורי הסתדרות הרבנים של ה-R.C.A.", הוסיפו.

במקביל נודע על פרצה חמורה נוספת בהלכה מבית היוצר של הסתדרות הרבנים של ה-R.C.A.,
כאשר העניקו לרב מפוקפק מוושינגטון הנמנה על שורותיהם אישור לעריכת גיורים. אותו רב מוכר היטב בארה"ב בשל פסיקותיו התמוהות הן בנוגע להסרת מחיצות מבתי הכנסת, הן לגבי התרת מניין קריאת התורה לנשים, ולאחרונה אף הגדיל לעשות כאשר דרש להעמיד 'רבנית פוסקת', ח"ו, בכל בית כנסת, "כדי שלא להפלות את הנשים" כדבריו.

לפני שנים אחדות, כאשר החל אותו רב לעסוק בגיורים, יצאו נגדו רבני ארה"ב החרדים לדבר ה', והדגישו כי גיוריו אינם גיורים ולא ניתן לסמוך עליהם כלל. למרות הדברים הללו, קיבלו הנ"ל אישור מהסתדרות הרבנים לערוך גיורים.

ב'נצח משפחת ישראל' רואים בחומרה רבה את ההתנהגות התמוהה של הסתדרות הרבנים, ואת הניסיון לקעקע את חומות הקדושה היהודית, ועל כן אין מנוס אלא מלפרסם שוב ברבים את קריאתם של גדולי ישראל זצ"ל וילבחט"א נגד עריכת גיורים מזויפים ומפוקפקים, שאינם עומדים תחת ביקורת ולו המינימלית ביותר, ורק גורמים לפרוץ פרצות בכרם בית ישראל.

בעקבות הדברים מסר ראש לשכת הראשל"צ הגר"ש עמאר, הרב יצחק פרץ, כי אותו רב אכן פנה לרבות בדרישה שתכיר בגיוריו, אולם ברבנות הראשית הבהירו לו כי רק אם יציג מכתב ברור מהרב גדליה הנימר שליט"א, זקן הרבנים בוושינגטון כמי שמכירו ויכול להעיד על היותו ראוי לגייר, יוכרו גיוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}