י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"הכניסה רק בשמונה עיניים"

סערה בסניף 'דגל התורה' באלעד: יו"ר התנועה בעיר, צביקה הרבסט, נחסם על מפתן דלתו של הגראי"ל שטיינמן. "הכניסה רק בשמונה עיניים", אמר לו הנכד והרבסט בתגובה, עזב את המקום • חשיפה

המום. צביקה הרבסט
המום. צביקה הרבסט

הסצנה שהתרחשה הבוקר על מפתן דלתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, מעוררת סערה בקרב בכירים בדגל התורה, ומעלה מעל לפני השטח מציאות קשה שטואטאה עד כה מתחת לשטיח.

צביקה הרבסט, יו"ר דגל התורה באלעד, נחשב מזה שנים לאחר ממקורביו המובהקים של הגראי"ל, וכמנהג של קבע הוא משוחח עמו ביחידות, לפחות פעם בשבוע.

לקראת הבחירות המוניציפאליות האחרונות, חשף הפרשן הפוליטי של 'בקהילה', יעקב ריבלין, מכתב בחתימת ידו של הגראי"ל, בו הוא מתחייב להרבסט כי ישמש כמועמד לראשות עיריית אלעד. למרות זאת, משביקש הגראי"ל כי דגל התורה תתמוך במועמד המוסכם לראשות העיר, נציג ש"ס יצחק עידן, הודיע הרבסט כי הוא מוותר על שהובטח לו ומקבל את הוראת רבו.

במהלך המו"מ לקראת הרכבת הרשימות באלעד, הצליח הרבסט להביא להישג משמעותי, כאשר מתוך 12 הנציגים הראשונים ברשימה המוסכמת, עלה בידו לסכם כי ארבעה נציגים יכהנו מטעם אגודת ישראל ועוד ארבעה מטעם דגל התורה, וכל היתר, מטעם תנועת ש"ס.

לאחר הבחירות, נטען בש"ס, כי בכיר בדגל התורה התחייב כי מיד לאחר הבחירות יתפטר איש דגל, לטובת נציג ש"ס. בדגל התורה הכחישו ועמדו על שלהם בתוקף, בגיבוי מזכ"ל התנועה ח"כ משה גפני.

השבוע, הופתעו אנשי דגל התורה באלעד, כשבשיחת טלפון מאחד מנכדיו של הגראי"ל, הם התבשרו כי "יש כבר הסכם, וראש הישיבה הורה לחתום עליו".

כשביקשו לראות את ההסכם עליו הם אמורים לחתום, חשכו עיניהם: במסמך מתחייבים נציגי דגל התורה להישמע להכרעת ועדת רבנים שתקום ותחליט מי מהם יתפטר (זאת, כאמור, בניגוד לטענת דגל כי אין כל הסכם המחייב זאת). המסמך, שניסח הנכד, קובע, כי נציג שלא יישמע להחלטה יוטלו עליו סנקציות על-ידי ראש העיר, ונציג אחר מטעם דגל התורה ייאלץ להצביע בכל החלטה שתבוא למליאה כדעת ראש העירייה, כאילו הוא נציג ש"ס.

בשיחה טלפונית שעלתה לטונים גבוהים, הודיע הרבסט לנכד כי הוא מתנגד בתוקף ל'הסכם הכניעה' כלשונו, וכי יגיע אל ראש הישיבה, יציג בפניו את הטיעונים השונים - ויקבל כל הכרעה.

"אם אתה מתעקש, תבוא", נאמר להרבסט ההמום, שהגיע הבוקר (ד) למעונו של הגראי"ל שטיינמן, ברחוב חזון איש 5. משביקש, כדרכו, להיכנס לחדר ולשוחח עם הגראי"ל ביחידות, עצר אותו הנכד במבואה, והסביר: "אתה לא יכול יותר להיכנס לבד. מהיום הכניסה רק בשמונה עיניים".

הרבסט סב על מקומו ויצא מהמקום בטריקת דלת.

באלעד מסבירים, כי מאחורי המהלך התמוה, שמהווה כניעה ללא תנאי של דגל התורה, עומד רצונו של אחד מבני הבית בחזון איש 5, למנות את מקורבו זליג אורלנסקי, הממוקם בתחתית הרשימה המקומית - לממלא-מקום ראש העירייה. לאורלנסקי בן ה-29 אין כל ניסיון מוניציפאלי, וזו לו הקדנציה הראשונה בעירייה. למרות זאת, יש מי שמעוניין להכתירו בכתר ממלא-המקום, על רקע יחסים אישיים קרובים. לצורך העדפת החבר הצעיר, מסתבר, נחסמה דרכו של המבוגר שבחבורה, זה שמצוי בקשר זה שנים רבות עם הגראי"ל, וקמפיין יהדות התורה בעיר התבסס על אישיותו.

יצויין, כי אורלנסקי הוא הנציג האשכנזי היחיד בעיר מטעם דגל התורה, שחתם על ההסכם, בעוד חבריו לתנועה, מתנגדים בתוקף לחתום על "הסכם הכניעה" כלשונם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}