י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מטוס ובו ארבעה ישראלים התרסק

מטוס נוסעים של חברת 'טורקיש איירלינס' התפרק על המסלול בשדה התעופה הבינלאומי של אמסטרדם. על הסיפון ארבעה ישראלים. החברה בהודעה: אין הרוגים. עדים מהשטח: יש הרוגים

זירת התאונה בסכיפול. צילום: רויטרס
זירת התאונה בסכיפול. צילום: רויטרס



מטוס נוסעים של חברת טורקיש אירליינס התרסק היום (ד') בשדה התעופה הבינלאומי של אמסטרדם. המטוס, שעליו היו 143 נוסעים ואנשי צוות, התפרק על המסלול. עד כה דווח על הרוג אחד ו-20 פצועים. החברה הטורקית הוציאה הודעה לעיתונות בה נאמר שבתאונה אין הרוגים כלל.

על הטיסה ישנם כארבעה ישראלים, ומצבם אינו ידוע נכון לעכשיו.

מדיווחים ראשוניים נמסר כי המטוס, מדגם 737-400 בטיסה מספר 1951 מאיסטנבול, עמד לנחות בשדה התעופה סחיפהול, אולם התרסק בדרך למסלול, כשהוא מתפרק לשלושה חלקים בזנב ובחלק הקדמי. בזכות העובדה שהמטוס לא עלה באש ניצלו, ככל הנראה, חיי אדם רבים. כוחות הצלה גדולים החלו להגיע לזירת ההתרסקות כדי לטפל בנפגעים. בעקבות האירוע הופסקו כל הטיסות לסחיפול וממנו.

כלי תקשורת מסרו כי אדם אחד נהרג ו-20 נפצעו, אולם גורמים רשמיים מסרו כי במקום ישנם עוד נפגעים. התקשורת הטורקית ציטטה אדם שטען כי ניצל מהתאונה אשר סיפר כי עשרות בני אדם הצליחו לצאת בחיים מהאסון. לפי חלק מהדיווחים, כ-50 בני אדם יצאו ללא פגע מהמטוס.

"אנחנו במרכזו של שדה, כ-6-5 קילומטרים משדה התעופה", סיפר הניצול מוסטפה בצ'צ'יגולו לתחנת שידור טורקית. "רוב הנוסעים נפצעו, אולם יש רבים שלא נפצעו. כ-30 אמבולנסים הגיעו לכאן".

ניצול נוסף, חוסיין סומר, סיפר בטלפון לרשת סי-אן-אן: "המטוס התפרק לשלושה חלקים. אנחנו מתקשרים לאנשים כדי לומר שהמצב לא כל כך רציני, אבל ייתכן שיש הרוגים בחלק הקדמי של המטוס".

כאמור בהודעה הרשמית של החברה המעודכנת לשעה 13:30, בתאונה המדוברת אין הרוגים כלל.

סכיפול הוא שדה התעופה החמישי בגודלו באירופה, ודרכו עוברים 48 מיליון נוסעים בשנה.

זירת התאונה בבאפלו. צילום: רויטרסצילום: זירת התאונה בבאפלו. צילום: רויטרס
זירת התאונה בבאפלו. צילום: רויטרס


האסון הקודם

האסון האווירי האחרון התרחש לפני כשבועיים בארצות הברית, כאשר מטוס של חברת קונטיננטל התרסק על בית בבאפלו שבצפון מדינת ניו יורק. 49 נוסעים, בהם שני ישראלים, ואחד מדיירי הבית, נהרגו בהתרסקות שהתרחשה לא הרחק משדה התעופה המקומי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}