י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יצאו לדרך!

אחר הצהריים החלה הכנסת ה-18 בכהונתה הרשמית. בטקס הפתיחה דיבר הנשיא שמעון פרס על גלעד שליט, הגרעין הישראלי, ועל אברהם רביץ. הח"כים נשבעו אמונים, ופרוש הצחיק את כולם

במהלך הטקס. צילום: ערוץ הכנסת
במהלך הטקס. צילום: ערוץ הכנסת

הכנסת ה-18 פתחה היום (ג') באופן רשמי את כהונתה: קצת אחרי השעה 16:00 נקש נשיא המדינה, שמעון פרס, שלוש נקישות עם הפטיש ופתח את הישיבה החגיגית הראשונה של מליאת הכנסת החדשה. פרס סיפר בהתרגשות על אהבתו לבית הנבחרים הישראלי. "לפני 50 שנה נבחרתי לכנסת", אמר נשיא המדינה. "נכנסתי לבית הזה כולי נרגש ומלא ציפיות, ומאז ועד היום אהבתי את הבית הזה. תמיד עמדה בו תסיסה ולא נותר בו קמצוץ של שעמום".

נשיא המדינה אמר בנאומו כי "הבחירות האחרונות נערכו לאחר ימים סגריריים בעזה, וזו הייתה שעה גדולה ללכידות העם, לעמידה הנחושה של תושבי הדרום, ליכולת הבלתי רגילה של צה"ל. לב העם פעם עם חייליו, עם תושבי הדרום, עם הפצועים ועם המשפחות ששכלו את יקיריהן, ועם התקווה שנראה את גלעד שליט עם הוריו, נועם ואביבה, בבית, שלם ובריא".

הנשיא פרס דיבר בנאומו על חבר הכנסת אברהם רביץ, ואמר שהכנסת איבדה איש יקר שידע לגשר על פערים, והוא יהיה חסר לו באופן אישי ולכל הבית.

את נאומו סיים פרס בסיכום הישגיה של ישראל מאז 1948, בהם העמידה במלחמת העצמאות, חרף כל הקשיים, גלי העלייה, הכור הגרעיני בדימונה והמוביל הארצי. פרשנים מעריכים שדיבורו של הנשיא פרס על הכור הגרעיני הוא סיף לעמימות שנוהגת המדינה, בקשר ליכולתיה הגרעיניות.

"איך אפשר שלא להתלהב מארץ כזאת?", שאל. "איך אפשר שלא לאהבה? היא ראויה לכל מאמץ. לכל העזה. לכל תקווה. וגם כאשר שגתה – שגשגה. וגם כאשר שגשגה – לא נרגעה. אני פותח את המושב הזה כאיש מאמין ונרגש".

בהמשך העביר פרס את ניהול הישיבה לחבר הכנסת הוותיק ביותר שאינו שר - ח"כ מיכאל איתן (ליכוד). הטקס כלל גם הקראת פרק קכ"ב בתהילים מפי השדרן דן כנר. בהמשך, הושמעה הכרזת המדינה על ידי דוד בן-גוריון.

לאחר מכן ביצעה להקת מורן שיר על עליית יהודי תימן, והחלה השבעתם של כל 120 חברי הכנסת, בהם 31 שיושבים על כסאות המשכן בפעם הראשונה בחייהם.

יו"ר הכנסת בפועל, מיכאל איתן, דיבר בנאומו על הצורך בחקיקה המקובלת על כל הפלגים. במהלך נאומו קרא חבר הכנסת מאיר פרוש קריאת ביניים על אורכו של הנאום, והמליאה כולה געתה בצחוק בלתי פורמלי בעליל. לאחר מכן, הקריא את נוסח ההצהרה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת". לאחר מכן החל מזכיר הכנסת, איל ינון, להקריא את שמות חברי הכנסת וכל אחד, בהיקרא שמו, קם והצהיר ממקומו: "מתחייב אני".

לאחר סיום הצהרות האמונים במליאה התקיימה קבלת פנים בטרקלין שאגל במשכן, וצולמה התמונה המסורתית של ראשי הרשימות לכנסת עם נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת בפועל, וכן התקיים טקס פרידה מיו"ר הכנסת היוצאת דליה איציק, שבו נשא דברים, בין היתר, ראש הממשלה אהוד אולמרט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}