י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הנגיד פישר הפחית את הריבית במשק ב-0.25% - לשפל היסטורי

הריבית הופחתה לשפל של כל הזמנים - 0.75%. מאז תחילת המשבר בספטמבר ביצע כבר בנק ישראל שבע הפחתות ריבית רצופות, בשיעור מצטבר של 3.5%. הפחתת הריבית הנוספת - בשל הנתונים הרעים שפורסמו לאחרונה על מצב המשק

סטנלי פישר. "לא נוריד יותר ריביות"
סטנלי פישר. "לא נוריד יותר ריביות"

הריבית יורדת ב-0.25%, לרמה של 0.75% בלבד, הנמוכה ביותר בתולדות המדינה. כך הודיע לפני שעה קלה נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר.

הריבית ממשיכה לרדת עקב המיתון העמוק המסתמן במשק והאינפלציה האפסית. עם זאת, הנגיד פישר יפעיל בעתיד כלים פיננסיים נוספים לצורך הגדלת הנזילות במגזר העסקי.

הריבית של פישר ירדה ב-3.5% בתוך 5 חודשים, בסדרה של 8 הפחתות רצופות, כולל 2 הפחתות חריגות של 0.5%.

פישר התלבט היום בין הפחתה קלה של 0.25% לבין הפחתה של 0.5%. רוב האנליסטים צפו הפחתה של 0.5%. פישר החליט להסתפק בהפחתה קטנה יחסית עקב אי הוודאות הפוליטית והכלכלית ועקב העלייה באמצעי התשלום.

פישר מדגיש, שכלי הריבית הגיע למיצוי וכי בדעתו להפעיל כלים נוספים להרחבה מוניטרית במשק. "האינפלציה הצפויה היא מתחת ליעד המחירים הרשמי, ואנו נוקטים במדיניות מוניטרית להעלאת האינפלציה לתוך תחום היעד", אמר.

פישר הודיע כי ינקוט בצעדים נוספים להורדת הריבית במשק, כמו רכישת אג"ח קונצרניות ונכסים
פיננסיים נוספים (בנוסף לאג"ח ממשלתיות), זאת כדי להוריד הריבית 'הארוכה' במשק ולשפר את הנזילות של המגזר העסקי והפיננסי. בנק ישראל בוחן תרחישים ותמהילים שונים לרכישת אג"ח של חברות פרטיות בבורסה.

לאחרונה אמר פישר, כי "הריבית בישראל קרובה ל-0% ואנו נפעיל כלים נוספים להרחבה מוניטרית עקב המיתון העמוק. נעשה זאת באמצעות הזרמת נזילות והקלות בתחום האשראי".

פישר דוחה טענות כאילו בנק ישראל עובר על החוק האוסר הדפסת כסף. "מאחר שאנו רוכשים אג"ח בשוק המשני ולא בהנפקות, אנו לא עוברים על שום חוק אלא פשוט מנהלים מדיניות מוניטרית מרחיבה", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}