י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"מגיע גביר העיירה מחו"ל, ועוד מעמיד תנאים"

סערה במערכת הכלכלית בישראל: פקידים בצמרת האוצר תקפו את נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, על התנאים שדרש להישארותו לקדנציה נוספת בתפקיד נגיד בנק ישראל ועל ההופעות התקשורתיות שלו

סטנלי פישר. ממשיך ב-3 תנאים
סטנלי פישר. ממשיך ב-3 תנאים



בגלי צה"ל דיווחו הבוקר, כי בישיבת הנהלה שהתקיימה במשרד האוצר בסוף השבוע הושמעה ביקורת חריפה על הנגיד. "אין גבול לחוצפה. מגיע גביר העיירה מחו"ל, מלמד את כולנו כלכלה, והוא עוד מעמיד תנאים - אם לא תיתנו לי את זה ואת זה ואת זה אני הולך. זה כבוד לשרת את מדינת ישראל, ואם הוא לא רוצה - לא צריך. שלא יעשה לנו טובות",

הבכירים המשיכו ותקפו: "כל יומיים הוא עושה מסיבת עיתונאים, כדי שכולם יהללו וישבחו אותו. ריבית, אבטלה, מדד משולב, אג"ח - כל יום מופעים בתקשורת. הוא עסוק רק ביחסי ציבור, מחוץ לישראל ובתוך ישראל. הוא מתלונן על הדלפות אינסופיות ולא סותם את הפה בעצמו. כולם בתקשורת מתרפסים לרגליו - ואנחנו יוצאים האיש הרע".

יצויין, כי בישיבה לא נכח שר האוצר רוני בר און והחשב הכללי שוקי אורן הודיע, כי הוא לא מסכים עם הביקורת כנגד הנגיד ותומך בצעדיו. אורן מתייחס בין היתר לביקורת כנגד התערבות של הנגיד בשוק האג"ח. "מה שפישר עושה מנוגד לחוק למניעת הדפסת-כסף. הוא מציף את השוק בכסף, ולא סופג במקביל את העודפים. אם אנחנו היינו עושים דבר כזה, היו שוחטים אותנו. יהיו לזה השפעות אינפלציוניות. כשאנחנו הצענו את קרנות המנוף, בבנק ישראל התנגדו בטענה שאין כשל שוק ואין סיבה להתערב, ועכשיו הם יוצאים עם תוכנית גרנדיוזית משלהם. המטרה כאן היא לגזור את הסרט, לא לעזור לכלכלה. צריך להתערב בזה, אבל כרגע מזוז לא יאשר שום מריבה עם בנק ישראל. כשתוקם הממשלה החדשה אנחנו נטפל בזה".


תגובות זועמות על ההתבטאות בעילום שם

במערכת הכלכלית, ממשרד האוצר ועד בנק ישראל, הגיבו הבוקר לדרך ההתבטאות, כפי שפורסמה הבוקר בגלי צה"ל. "גם אם קיימים חילוקי דעות על בסיס מקצועי הדרך לפתור אותם היא על בסיס שיתוף פעולה והדברות ולא בדרך של הדלפות, כפי שנעשה הבוקר.

בשבוע שעבר נודע, כי פישר יהיה מוכן לכהן קדנציה נוספת כנגיד בנק ישראל אם ימולאו שלושת התנאים הבאים - אישור חוק בנק ישראל החדש, גמישות בקביעת שכר בבנק ואיחוד הפיקוח על הבנקים והפיקוח על שוק ההון תחת בנק ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}