י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"המצב הכלכלי חמור יותר מאשר במיתון הגדול של שנות ה-30"

לפי המשקיע ג'ורג' סורוס, עדיין לא ניתן לראות בטווח הקרוב נקודת יציאה מהמשבר הפיננסי העולמי: "אפשר להשוות את המשבר אולי להתפרקות ברית המועצות. אין שום סימן שאנחנו בכלל מתקרבים לתחתית"

ג'ורג' סורוס. צילום: ויקפדיה
ג'ורג' סורוס. צילום: ויקפדיה

המשקיע ג'ורג' סורוס העריך ביום שישי האחרון, כי עדיין לא ניתן לראות בטווח הקרוב נקודת יציאה מהמשבר הפיננסי העולמי. סורוס הוסיף: "המשבר כיום חמור מהמצב במיתון הגדול של שנות השלושים, ואפשר להשוותו אולי להתפרקות ברית המועצות".

לפי סורוס, נקודת המפנה בה נפגע מאוד התפקוד של המערכת הפיננסית, הייתה פשיטת הרגל של ליהמן בראדס, בספטמבר האחרון. "אנחנו רואים קריסה של המערכת הפיננסית", אמר סורוס בביקור באוניברסיטת קולומביה. "המערכת הושמה תחת פיקוח של מכשירי החיאה, והיא עדיין מתפקדת באמצעותם. אין שום סימן שאנחנו בכלל מתקרבים לתחתית".

לפני סורוס דיבר באוניברסיטת קולומביה פול וולקר, לשעבר יו"ר הפדרל ריזרב, שמשמש כיום כיועץ בכיר לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. לפי וולקר, הייצור התעשייתי צונח בשאר העולם בקצב מהיר אף יותר מצניחתו בארה"ב. "אני לא זוכר שום תקופה, אולי אפילו לא תקופת המיתון הגדול, שהעניינים הידרדרו במהירות כה גדולה, ובכל העולם בו-בזמן", אמר וולקר.

קישורים:
מקור: גלובס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}