י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"אנחנו לא מקבלים דרכונים כדי שלא נעזוב"

ממשלת תימן מסרבת להעניק ל-290 בני הקהילה היהודית את דרכוניהם מחשש שיהגרו מן המדינה. היהודים, רובם בעיירה ריידה, סובלים מהטרדות ומרדיפות על רקע אנטישמי

משה יעיש נהרי ז"ל שנרצח בתימן
משה יעיש נהרי ז"ל שנרצח בתימן


ממשלת תימן מסרבת להעניק לבני הקהילה היהודית את דרכוניהם מחשש שיהגרו מן המדינה. כך, לפי העיתון 'מעריב', טוענים ראשי הקהילה הקטנה, המאשימים את הממשלה ברשלנות בשמירה על ביטחונם ובהתרת דמם.

"אנחנו חיים כמו במעצר בית, חוששים לחיינו‭,"‬ אומר יחיא יעיש, רבה של הקהילה. "זה חודשיים אנחנו מחכים למימוש הבטחותיה של הממשלה להעביר אותנו למקום בטוח בצנעא‭."‬

העיתון 'אל־קודס אל־ערבי' דיווח אתמול מתימן כי 70 המשפחות היהודיות שנותרו במדינה נתקלות בחומה אטומה בבואן לבקש דרכונים חדשים או להאריך את תוקפם של דרכונים קיימים.

"שירות ההגירה מנמק זאת בכך שהמחשבים מקולקלים‭,"‬ אומר הרב יעיש. "אבל אזרחים תימנים אחרים קיבלו דרכונים חדשים באותה תקופה שבה אנחנו ביקשנו‭."‬

בתימן נותרו כ־290 יהודים, רובם בעיירה ריידה שמצפון לבירה צנעא. בני הקהילה סובלים מהטרדות ומרדיפות על רקע אנטישמי. הם מספרים כי כשהם עוברים ברחוב נוהגים המקומיים לקלל אותם ולמשוך בזקנם ובפאותיהם.

לפני כחודשיים נרצח בן הקהילה משה נהרי, אב לתשעה. כמה ימים לאחר מכן נזרק רימון רסס לביתו של בן הקהילה סעיד בן־ישראל חאלה, שעלה לישראל ביום חמישי עם רעייתו ושבעת ילדיו, במבצע של הסוכנות היהודית.

חאלה הוא היחיד שקיבל דרכונים לו ולמשפחתו. גורם המלווה את יהודי תימן אמר ל'מעריב' כי להערכתו העיכוב במתן דרכונים הוא מכוון. "הממשלה חוששת מבריחה של היהודים, שתציג אותה כמי שאינה מסוגלת להגן עליהם‭,"‬ אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}