י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חניון 'קרתא' לא יפתח בשלב זה בשבתות

העיריה, בשיתוף המשטרה והנציגים החרדיים, יבחנו פתרונות חלופיים לבעיות הבטחוניות והבטיחותיות הנגרמות כתוצאה מעומס התנועה בעיר העתיקה. ברקת: "לא אבצע מחטף"

חניון קרתא. צילום: אתר סקופ
חניון קרתא. צילום: אתר סקופ


'חניון קרתא' יופעל בשבת, כן או לא? – שאלה זו קיבלה אמש (ה) מענה רשמי מטעמו של ראש עיריית ירושלים: בשלב הזה, לא.

בדיון מקיף שנערך בלשכת ראש העיר ירושלים, בהשתתפות הרב שמחה הכהן קוק רבה של רחובות, והרב אביגדור נבנצל רב העיר העתיקה, יחד עם ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל העיריה יאיר מעיין, נציג המשטרה - קצין המבצעים במשטרת ירושלים נצ"מ קובי דוידיאן, חברי מועצת העיר מטעם יהדות התורה, סגן ומ"מ רה"ע יצחק פינדרוס, יוסי דייטש ויוסי לוק, ויועץ ראש העיר אברהם קרויזר, ריגש הרב קוק את ראש העיר ושאר הנוכחים בהפליגו בשבח מעלת השבת. "אם חוששים מבעיות בטחוניות ובטיחותיות, דווקא השבת היא זו השומרת ומגנה", אמר.

הרב נבנצל הציע רעיון מקורי, לפיו בשל הבעיות אותן העלתה המשטרה, תסגר העיר העתיקה ככלל בשבתות לתנועת כלי-רכב, דוגמת המתווה המתקיים במועדים ובחגים. בצורה זו, לדבריו, יופחת כליל העומס במתחם העיר העתיקה, וממילא לא תזדקק המשטרה לפתרון של חניה. "אם אין מכוניות, אין צורך בחניה".

ראש-העיר האזין בקשב רב לדברים ולדעות שהובעו בפניו. הוא הדגיש כי אין בכוונתו לבצע מהלך חד-צדדי או 'מחטף' בנושאים רגישים וערכיים אלה. "כל הנושאים הערכיים יובאו להכרעה משותפת עם הנציגים החרדיים". הוא חזר על מחויבותו לשמירת הסטטוס-קוו בעיר. "אני רואה בשותפות עם הנציגים החרדיים במועצת העיר, שותפות אמת, אמיצה וכנה".

נציג המשטרה הבהיר, כי הדרישה אינה מתמקדת דווקא בפתיחת חניון 'קרתא', אלא יש צורך בפתרון, שיענה על בעיות הבטיחות והבטחון המתעוררת באזור בשל עומסי התנועה.

בסיומו של הדיון סוכם כי המגעים למציאת פתרונות חלופיים לבעיות שהועלו על-ידי המשטרה, ידונו בשותפות ובשקיפות מלאה עם הנציגים החרדיים. כבר בשבוע הבא אמור להתקיים המפגש שייתן מענה לבעיות, תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}