י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"לא ננהל מדינה לפי אתרא קדישא" • וידאו

אביגדור ליברמן תוקף: "בניגוד לשינוי, אנחנו מפלגה שמכבדת את המסורת וההלכה. אבל המדינה צריכה להתנהל לפי הרבנות הראשית, ולא על פי כל מיני זרמים קיצוניים". ומה אומר אלי ישי? • וידאו לצפיה

מכבד מסורת. אביגדור ליברמן
מכבד מסורת. אביגדור ליברמן





ליברמן במסיבת העיתונאים (צילום ועריכה: אלי שקד)


במסיבת עיתונאים שערך יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לאחר שהמליץ לנשיא המדינה, שמעון פרס, על בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה, הוא אמר: "לא נסכים שתהיה התניה, שלמישהו תהיה זכות וטו על שינוי שיטת הממשל או על תחום ברית הזוגיות. הליכוד רצה להתנות את זה בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה, זה לא מקובל עלינו, זה לתקוע את הנושא.

"אנחנו חייבים פריצת דרך. אי-אפשר לנהל מדינה על-פי האתרא קדישא, ואנחנו לא נסכים שרב שמידל ינהל פה את המהלכים. אי-אפשר לקבל שבניית חדר מיון מוגן בבית חולים באשקלון נעצרה, למרות פסק דין של הרבנות הראשית.

"אי אפשר לקבל שאותם גיורים של הרב דרוקמן, שבוטלו 9 שנים אחורה, טרם בוטל הביטול שלהם. אנחנו, בניגוד לשינוי, מפלגה שמכבדת את המסורת ואת ההלכה, אנחנו לא נגד!

"אבל מדינה צריכה להתנהל לפי המוסדות של הגוף היחיד המוסמך, הוא הרבנות הראשית, ובטח על פי כל מיני זרמים קטנים וקיצוניים".

אלי ישי: "הרב לא אמר 'שטן' על אדם מסוים, אלא על דרך מסוימת"



אלי ישי (צילום ועריכה-אלי שקד)

במסיבת עיתונאים שערך יו"ר ש"ס, אלי ישי, לאחר שהמליץ לנשיא המדינה, שמעון פרס, על בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה, הוא אמר: "אני קורא לכל ראשי הסיעות לגלות אחריות ולהכנס למו"מ באופן מהיר. אנחנו מקווים ומתפללים שבעזרת ה' תהיה ברכה לממשלה ושבנימין נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה בהקדם האפשרי, ויקים אותה על בסיס המחנה הלאומי, רחבה וגדולה ככל שרק יעלה לאל ידו.

"אנחנו לא פסלנו שום מפלגה, וזה מצער מאוד שיש בימים הללו נסיונות לפסילת מפלגה, כמו שהיה בימים אפלים יותר.

"יחד עם זאת, אם הוא לא רוצה לשבת בממשלה, אפשר להקים ממשלה של ליכוד, ש"ס, קדימה ועבודה. זו אופציה מאוד ברוכה ומבורכת.

"התחומים החברתיים והכלכליים הם בעיני קריטיים, ואני מכיר אותם מקרוב כמי שעוסק בהם יום יום. האבטלה גואה, זה מחייב לגלות אחריות, לא אמביציות אישיות, לא פסילות, אלא דאגה לכלל תושבי מדינת ישראל, כפי שש"ס נהגה לכל אורך הדרך. נשמח לשבת בממשלה עם כל מי שיסכים עם קוי היסוד של הממשלה"

כשנשאל על דברי הרב עובדיה, ענה: "דבריו של הרב עובדיה היו ברורים, ואף אחד לא צריך לפרש אותם. הם היו חדים וברורים. הוא לא אמר 'שטן' על אדם מסוים, אלא על דרך מסוימת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}