י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

משטרת ירושלים תגן על העירוב

הרבנים למפקדי המשטרה: "יהודים מסרו נפשם על העירובין במשך הדורות". ח"כ ליצמן: למצות את הדין עם פרופ' דני מנדלר. רבני העירוב: למה התעקשו לעצור אותנו דווקא בשבת

מפקדי המשטרה עם ח"כ ליצמן  ורבני העירוב
מפקדי המשטרה עם ח"כ ליצמן ורבני העירוב

הבוקר (ד') נערך דיון דחוף במשטרת מוריה במחוז ירושלים, בפרשת הפגיעות החוזרות ונשנות בעירוב, תוך חילול שבת ופגיעה בשירותי הדת בעיר. הרקע לדיון הוא מעצרם של שניים מרבני העירוב המהודר בליל שבת האחרון, במהלך לכידת משחיתי העירוב הסדרתיים, ובראשם פרופ' דני מנדלר, שנתפס 'על חם' בליל שבת האחרון, כשבידיו כלי משחית.

עוד בנושא:

רבני 'העירוב המהודר' נעצרו לחקירה בשבת


הדיון המשטרתי נערך ביוזמת ח"כ יעקב ליצמן, ובהשתתפות הרב אליהו שלזינגר, ורבני העירוב המהודר בירושלים, הרב דוד אייזנשטיין והרב יעקב יצחק רוכמן. בדיון נטלו חלק קציני משטרת מרחב מוריה בירושלים, בראשות מפקד המרחב נצ"מ אמנון אלקלעי.

הרב שלזינגר הרחיב אודות חשיבות מצוות העירוב בתולדות עם ישראל במשך הדורות, עליה שמרו ישראל במסירות נפש, והדגיש את הצורך הגדול שיש בשמירת המצווה לבל יפגעו בה זדים חלילה.

ח"כ ליצמן סקר את הפעילות הנרחבת בנושא, כולל פעולות מנע שנעשו מאחורי הקלעים, בין נציגי העירובין, לבין תושבי השכונה, שהובילו לבסוף להקמת הוועדה העירונית להסדרת העירובין בעיר, אותה הקים ראש העיר ניר ברקת, תוך שילוב נציגי כל הצדדים, במטרה להגיע לפתרון מוסכם, הלכתי וחוקי לנושא החשוב.

ליצמן גינה בתוקף את פעולות ההשחתה של העירוב בירושלים, וציין כי הציבור החרדי בעיר לא יעמוד שאנן למול הפגיעה בשבת, וכי יש לעשות הכל כדי למגר את התופעה הפסולה הנוגדת את החוק. הוא דרש למצות את הדין עם פרופ' דני מנדלר.

רבני העירוב, הרב אייזנשטיין והרב רוכמן, קבלו באוזני מפקדי המשטרה על התעקשות המשטרה לעוצרם בעצם יום השבת, על אף שלא גילו שום התנגדות ובקשתם להיחקר לאחר השבת ולכל הפחות להגיע ברגל וללא חילול השבת.

מפקד המרחב גילה רצון רב להגיע לפתרון הפרשה הכאובה, המעכירה את האווירה בשכונות העיר ופוגעת בסדר החיים של ציבור התושבים.

כן הבטיח להגביר את מערך הסיורים, הבילוש והאבטחה באזורי קווי העירוב בקרית יובל, לקראת השבתות הקרובות. כן הבטיח למצות את כל ההליכים החוקתיים עם פרופ' דני מנדלר וחביריו, שנלכדו כמשחיתי העירוב, ואף גילה שתיקי החקירה בעניין כבר הועברו למחלקת התביעות, להמשך טיפול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}