י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

והזוכה הוא: פניני השף

ביום שישי בצהריים פניתי לגולשי הפורום 'בחדרי חרדים', בבקשה: לסייע לחבר לערוך שבת 'שבע ברכות' לבתו. מה שקרה מאז הצליח להפתיע אפילו אותי. כל הסיפור, שלב אחר שלב

והזוכה הוא: פניני השף



לפני כחודש פנה אלי, באמצעות המסינג'ר, אחד הניקים הוותיקים בפורום. הוא הציג את בקשתו: האם אוכל לסייע לקראת חתונת שתי בנותיו, שכן עדיין חסר לו ממון רב? היהודי היקר הזה, איש חביב עד מאוד, מוכר לי. בעבר היה בעל משכורת טובה, אך כעת, בשל נסיבות מצערות, הוא דל אמצעים. האיש הוא בעל משפחה גדולה, ולקראת נישואי בנו - אז גם פוטר מעבודתו - סייעתי לו, ככל שיכולתי, מקופת 'קרן בחדרי חרדים', ובאמצעות קשרי המעטים עם גופים שונים.

עניתי לו כי קופת ה'קרן', לצערי, ריקה, ולכן איני יכול להבטיח דבר, אך אנסה לבדוק מה ניתן לעשות עבורו. התחלתי לגלגל מספר רעיונות, אולם ללא הצלחה. בשלב מסוים הוא פנה שוב, ואמר כי באם אקח על עצמי את העול של שתי שבתות ה'שבע ברכות', הדבר יקל עליו מאוד. הבטחתי לו שאנו - 'בחדרי חרדים' - נארגן עבורו את שבתות ה'שבע ברכות'. והבטחות צריך לקיים. גיששתי אחר בעל קייטרינג או מסעדה שיירתם לעניין, אך לא מצאתי. כיוון שכך, שוחחתי עם חבר הפורום קעכער - שכשמו כן הוא – טבח הנודע לשם ולתהילה. הוא הסכים לבשל ולהכין את השבתות, אך לשם כך נדרש מימון של המוצרים. עוד יום חלף, עוד שבוע עבר.

"הוא מחכה לטלפון"

ביום שישי, בשעה 13:00, החלטתי לפנות לעזרת הגולשים בפורום 'בחדרי חרדים'. וכך כתבתי:

לקריאת האשכול – לחץ כאן


למרות השעה - לא בדיוק שעת עומס בפורום, בשל ההכנות לשבת - ההצעות החלו לזרום אל תיבתי האישית: החל ממכרים של בעלי קייטרינג וכלה בגולשים שהציעו לממן את עלויות המוצרים. בשעה 13:45, הגיעה ההודעה הבאה מהניק חושבבקול: "שלום דוד, שוחחתי עם יהודי חם לב ועוצמתי. יש לו קייטרינג טעמית. משהו בסדר גודל ארצי. שמו: מאיר אבריטשר , קח פלאפון (כאן הופיע המספר). הוא מחכה לטלפון ממך. שיהיה בהצלחה. תעדכן אותי שהעניין טופל.תודה. פ.א."

יצרנו קשר עם מאיר - הבעלים, בין היתר, של 'טעמית' ו'פניני השף'. וכך, כשעה לאחר שפתחתי את האשכול, כתבתי את ההודעה הבאה: "במהלך 7 השנים האחרונות למדתי לדעת עד כמה הפורום עוצמתי, אבל הפעם אפילו אותי הצליחו להפתיע. פנו אלי כמה וכמה. ההצעה הכי רצינית הגיעה באמצעות הניק חושבקול - הוא פנה אל קייטרינג פניני השף, ששמחו לעזור. "יצרנו כבר קשר עם בעל הקייטרינג , וביום ראשון, אחרי שניפגש עמו ונסגור הכל כיאה וכיאות, נפרסם כאן הכל בהרחבה." למרות הודעה זו, הפניות המשיכו לזרום. מי שהציעו בתחילה לממן את המוצרים, החליטו לתרום כספים כמתנה לרגל החתונה (כך הובטחו ונתרמו כ-2000 דולר). גולשת אחת, בעלת סלון כלות, הציעה לספק את שמלת הכלה (השנייה, שחתונתה תתקיים בחודש ניסן). גולשת אחרת, בעלת חנות תכשיטים, הציעה לתת טבעת נישואין או עגילים לכלה. מבית י. הומינר הודיעו כי הם שולחים מזכרת לשבת - ברכונים עם הטבעה, ועוד (והפניות עם הצעות הסיוע ממשיכות להגיע). והיתה גם פניה כזו:"הניק חושבקול הוא זה שעזר? יפה מאוד מצידו אחרי כל ההתקפות עליהם בפורום".

לסייע לעוד אנשים

ביום ראשון בערב הגענו, אחד המנהלים בפורום ואנוכי, אל המפעל של 'פניני השף' באזור התעשייה של חולון. את פנינו קיבל מאיר אבריטשר. תחילה הוא לקח אותנו לסיור במטבחי המפעל, המקררים והמחסנים. מדובר בחברה המספקת אוכל למוסדות, בתי ספר ועוד, תחת המותג 'טעמית', כאשר לצד זה קיימם המותג 'פניני השף' - לאוכל גורמה. המטבחים נמצאים תחת השגחת 'בית יוסף', שארית ישראל' או 'העדה החרדית' (כאשר לכל הכשר מחסנים, מטבחים וכלים נפרדים).

לאחר הסיור, עלינו אל משרדו. בשלב זה סיפרנו על אתר 'בחדרי חרדים', והצגנו את עוצמתו (מה מוביל עוד חברות גדולות לפרסם באתרנו). סיכמנו את הדברים ובחרנו את התפריט העשיר שיוגש לאורחי השבת. וסיכמנו עוד דבר: אנחנו מהיום שותפים - 'בחדרי חרדים' יעזור, ככל יכולתו, ל'פניני השף' בפרסום, כדי ש'פניני השף' יוכל לעזור ל'בחדרי חרדים' לסייע לעוד אנשים... את התפריט העברנו ליעדו.

"רוץ-רוץ..."

היום בצהריים אני מוצא שוב הודעה מהניק חושבקול, בתיבתי האישית: "דוד שלום, אגולל בפניך בקצרה את הנושא, כי חשוב לי אישית להיות 'מענטש'. מי שהפנה אותי לעניין הוא שלוימי פולק, עוזרו של ח"כ משה גפני. אני חבר טוב שלו והוא משתמש יחד איתי בניק הזה. ביום ו' האחרון, באמצע שאני רוחץ את ילדי, הוא מרים לי טלפון כמעט בבעתה: "רוץ-רוץ ל'בחדרי חרדים', יש שם משהו - קייטרינג. (אני אישית עוזרו של מנכ"ל במוסד תיכון מקצועי לנערים בגיל העשרה. הוא מכיר את הסיפור שהיה לנו, כשהוצאנו מכרז בתחילת השנה לקייטרינג שיספק עבורנו מאות מנות). נו, נו, הקייטרינג שלכם. דבר איתו". למותר לציין כי באותו רגע סגרתי את המים לילדים ורצתי לטלפן למאיר. אני שמח שיצא מעשה חסד זה מהפורום, בזכות שלוימי, ובדין של אל תמנע טוב מבעליו אני חושב שחובה עלי לציין זאת. מהשיחה עם נציגך נשמע היה חשש כי הקייטרינג 'ירוק' ומנסה לקפוץ בעזרת הפורום. ידעתי שדעתכם זו תשתנה ברגע הנחיתה באזור. אכן, הרשיתי לעצמי לחייך..."

ועוד שורה:

"הניק חושבקול הוא זה שעזר? יפה מאוד מצידו אחרי כל ההתקפות עליהם בפורום".


דוד רוטנברג הוא המייסד והעורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}