י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

נשארה רק תפילה

אהוד אולמרט בחר לסיים את תפקידו כראש ממשלה בכותל המערבי. במהלך הביקור התייחס לשלימות ירושלים ולסוגיית החייל החטוף גלעד שליט • 'בחדרי חרדים' מגיש גלרית תמונות

מה הוא מבקש?. אולמרט היום בכותל
מה הוא מבקש?. אולמרט היום בכותל

הוא הולך לכיוון השקיעה הפוליטית, לבדו. בשבועות האחרונים החלו במערכת הפוליטית לדבר על אולמרט בערגה. מבקשי רעתו ומוצצי דמו אומרים היום: בסך הכל הוא היה ראש ממשלה מצוין. אין רבים במערכת הפוליטית ששמחים היום על לכתו של אולמרט.

את ההליכה הצפויה מלשכת ראש הממשלה לאולמות בית המשפט, הוא בוחר לפתוח או שמא לסיים בתפילה בכותל המערבי. אולי יחוס אולי ירחם.

ראש הממשלה ביקר היום (ג) בחשיפות החדשות שבמערב רחבת הכותל המערבי, שם נחשפו גילויים מתקופת בית שני ומתקופת בית ראשון, ושמע עליהם ממנכ"ל רשות העתיקות, שוקה דורפמן.

מנהל "הקרן למורשת הכותל המערבי", מרדכי (סולי) אליאב, הציג בפני אולמרט את תוכניות הפיתוח של רחבת הכותל המערבי ובהם מענה לצרכים של פוקדי הכותל המערבי והמתפללים הרבים, שמגיעים מידי שנה לרחבת הכותל.

לאחר מכן סייר אולמרט, יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, בחשיפות החדשות שבמנהרות הכותל המערבי, כמו חדרים חדשים מתקופת בית שני ומקוואות גדולות ומרשימות שנתגלו בשנה האחרונה.

ראש הממשלה אמר: "החשיפות מעידות על הקשר העמוק של העם היהודי למקום זה וגעגועיו במשך כל הדורות, ולעולם לא יהיה ניתן להפריד בין העם היהודי למקום קדוש זה - שום כח בעולם לא יעמוד מול החיבור העמוק שלנו לכאן ואנו פה לנצח נצחים".

בביקורו התייחס גם לנושא החייל החטוף גלעד שליט: "אנחנו מעריכים את מאמצי מצרים, למניעת הברחת אמצעי לחימה מעזה, כדי להביא לשקט שימנע מיישובי הדרום להיחשף לירי בלתי פוסק.

"שאלת שליט עומדת על סדר היום. עמדתנו הייתה והיא לא השתנתה: קודם גלעד שליט, ורק לאחר מכן נוכל לדון בנושא המעברים, בשיקום רצועת עזה. אבל קודם כל גלעד שליט".

אולמרט גם הדגיש כי אין עיסקה עם המצרים: "יש הבנה שהם עושים הכל לסייע במניעת הברחות מהם לרצועת עזה, שגורמים לירי על חפים מפשע. אני לא מאמין שיש למצרים עניין לרדת מהבנה זו, הדברים ידונו בקבינט".

אולמרט סיים את ביקורו בתפילה ליד אבני הכותל המערבי ובאמירת פרקי תהילים.

אל ראש הממשלה נלוו מנכ"ל משרדו, רענן דינור, וצוות המשרד, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל עודד וינר, ומנכ"ל רשות העתיקות שוקה דורפמן.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}