י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רשת הגנים: צו מניעה לממלאות מקום

סאגת הפיטורים ב'רשת הגנים' של אגו"י אינה נגמרת: לאחר שביום ה' נשלחו מכתבי פיטורים לכ-150 גננות שלא חתמו על הסכם ההבראה, מוציא היום הגרש"ז אולמן צו מניעה לממלאות-מקום • פרסום ראשון

גן. צילום אילוסטרציה: יעקב רוכמן
גן. צילום אילוסטרציה: יעקב רוכמן

יש שאומרים שהעיתוי לא היה מקרי. ביום ה' האחרון נשלחו לכ-150 גננות העובדות ב'רשת הגנים' מכתבי פיטורין. במכתב נאמר: מי שלא חתמה על הסכם ההבראה לא תוכל להמשיך ולעבוד ברשת החל מה-15.02 (היום יום א').

הגננות ההמומות הקימו קול זעקה.

גננת שקיבלה מכתב כזה, אומרת לאתר 'בחדרי חרדים': "זהו פשע שלא יתואר. חיכו שיגמרו הבחירות, ואחרי שקיבלו את הקול שלנו, עושים בנו ככל העולה על רוחם".

לשאלתנו איך פיטוריה קשורים לפוליטיקאים שנבחרו, היא עונה בזעם: "כולם עשו יד אחת. 'הסכם ההבראה' האכזרי נעשה יד אחת עם חברי הכנסת. כולם צריכים להתעורר, מחר זה יכול לקרות לכל אחד".

היום (א') פנו מספר גננות לבית דינו של הגרש"ז אולמן בקרית ספר. בפניה הן טענו שחייבים להוציא צו מניעה נגד ממלאות המקום שהרשת שכרה במקומן, באומרם: אם לא יהיו לנו מחליפות, לא יוכלו לפטר אותנו. הם מנצלים את המצוקה של הרבה בנות מחוסרות עבודה, בכדי לכפות עלינו פיטורים.


גם בית הדין בביתר עלית הוציא היום צו מניעה הממוען לרשת הגנים, ובו הוא אוסר לפטר את הגננות עד לבירור הענין מחר (ב') בשעה שמונה בערב.

צו המניעה מבית הדין בביתרצילום: צו המניעה מבית הדין בביתר
צו המניעה מבית הדין בביתר

הגרש"ז אולמן הוציא מכתב, בו הוא קורא לכל ממלאות המקום ב'רשת החינוך', שלא להיכנס לגנים עד שיגובש הסדר המקובל על כולם. המכתב, שנכתב בכתב ידו, לא יצא על בלנק רשמי של בית הדין, עקב חילוקי דעות בתוך בית הדין, באם יש להוציא מכתב שכזה.

יו"ר 'רשת הגנים', הרב יוסף בינינפלד, אומר ל'בחדרי חרדים': "שמעתי על המכתב, לא ראיתי אותו. אני מאמין שהוא ישתנה תוך מספר שעות. בעצם, לא השתנה שום דבר. כזכור, הצענו את הסכם ההבראה וכ-1000 גננות חתמו על ההסכם. נשאר מיעוט שלא חתם. בצו בית המשפט הוחלט שאי אפשר לא לחתום על הסכם ההבראה ולהמשיך לעבוד ברשת. החוק מכיר בעובדת שרוצה לעזוב את העבודה עקב הרעת שכר, ובמקרה כזה גם ישנם פיצויים. אבל אי-אפשר להמשיך ולעבוד כגננת, בעוד תנאי השכר לא מוסדרים. מי שתחתום תוכל להמשיך ולעבוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}