י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הפגנה ראשונה נגד יעקב אשר

תושבי קרית הרצוג הגיעו להפגין ברחבת עיריית בני-ברק. הסיבה: העברת מגרש משאיות הזבל של העיר לשכונתם, למרות התנגדות רוב התושבים. דובר עיריית בני-ברק: "זה זמני"

יכול להרגיע?  יעקב אשר
יכול להרגיע? יעקב אשר

בעיר בני ברק, או ליתר דיוק בשכונת קרית הרצוג, התעוררו לאחרונה התושבים למפגע תברואתי שאמור להיבנות בסמוך לביתם, אך ככל הנראה התעוררו מאוחר מידי.

מדובר במחסני העירייה, הכוללים גם את מחסני מחלקת התברואה, ואת מגרשי החניה של משאיות הזבל ותכולתן. עד היום, מגרשי העירייה היו ממוקמים בשכונת רמת אלחנן, בסמיכות לבית החולים 'מעיני הישועה'.

בחודשים האחרונים ביקשו מספר מוסדות לקבל את השטח עבור בניינים אותם הם רוצים להקים במקום, העיירה נעתרה לבקשתם, ותרה אחר מקום חילופי למחסנים ולמקום חניה למשאיות הזבל.

חיפשה ומצאה.

בשכונת קרית הרצוג, בשטח שבין כביש המושבות לרחוב גרוזבסקי, ישנו שטח פנוי אותו מייעדת העירייה, למחסניה החדשים.

אלא שתוכניות העירייה, לא מוצאות חן בעיני התושבים, בלשון המעטה. יוסי, תושב קרית הרצוג, אומר ל'בחדרי חרדים': "התארגנו תושבי האזור למחות על כוונת העירייה להעביר לכאן המחסנים. ברמת אלחנן אירעו מספר מקרי פציעה של ילדים קטנים בעקבות משאיות הזבל הרבות המסתובבות באזור. מלבד זאת, האזור כולו יסבול מצחנה גדולה, ואנחנו לא רוצים את זה. השטח המדובר רשום למבני ציבור, ואנחנו לא רוצים שיבנו כאן מגרשים לזבל. העירייה לא מתחשבת בנו. ניסינו לפנות לראש העיר, אך הוא מתעלם מבקשותינו".

• מה תעשו?

"היום (ב') אנחנו יוצאים כל תושבי האזור להפגנה בשטח העירייה. נקרא תהילים, ורבנים מהשכונה ידברו. כל תושבי השכונה הצביעו כל השנים ל'יהדות התורה' ועכשיו, כשאנחנו מבקשים בקשה לגיטימית אין לנו למי לפנות. זו פשוט שערורייה".

אברהם טננבוים, דובר עיריית בני-ברק, אומר ל'בחדרי חרדים': "מחסני העירייה ברמת אלחנן קרובים לבתי מגורים, יותר מהשטחים שאליהם רוצים לעבור, ועד היום לא שמענו שום תלונה מתושבי רמת אלחנן. אני יכול להרגיע את כל החוששים, אין בזה שום סכנה. בקשר למבני ציבור, המחסנים עוברים לשם באופן זמני, וברגע שמוסד יעביר בקשה להקצאה ויקבל אישורים המחסנים יועברו משם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}