י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ש"ס דורשת את הסגנות באלעד • חשיפה

בש"ס גילו בתוצאות הבחירות את היתרון הגדול של התנועה באלעד והחליטו: דורשים את הסגנות המובטחת לישראל פרוש, והתפטרות של נציג אשכנזי מהרשימה. פרוש בתגובה: "זה לא נכון"

ישראל פרוש נואם באלעד. צילום: כתב מהשטח
ישראל פרוש נואם באלעד. צילום: כתב מהשטח

הבחירות הסתיימו. אבל מי שחשב, כעת יתרכזו שלוחי הציבור בעשיה למען שולחיהם - טועה, ככל הנראה, טעות מרה.

תוצאות הבחירות המאכזבות, נותנות את אותותיהן בערים מסוימות ברחבי הארץ. העיר הראשונה בה מנפנפים בתוצאות ומנסיםלגזור בה רווחים פוליטיים, היא העיר אלעד.

כזכור, באלעד התמודדו ש"ס ו'יהדות התורה' ברשימה משותפת, כשבראש הרשימה הוצב מי שמכהן כיום כראש העיר - יצחק עידן מש"ס. 'יהדות התורה' דרשה עבור ה'ויתור' על ראשות העיר את תפקיד ממלא מקום ראש העיר וסגנות ראש העיר.

דרשה וקיבלה.

קיבלה אמרנו? לאו דווקא. אמורה לקבל.

מאז הבחירות תלויה ועומדת לה מריבה בין המפלגות על הנציגות בעירייה. בבסיס המריבה עומד היחס האי שויוני, לטענת נציגי ש"ס, שכן ברשימה המשותפת הם מקבלים יחס של חמישים אחוז, לעומת חבריהם האשכנזיים. אנשי ש"ס דורשים את התפטרות אחד מהנציגים האשכנזיים לטובת הנציג הספרדי, בכדי שיהיה איזון, כפי המשתקף מיחסי הכוחות בעיר. עד אז, הם אומרים, לא נשחרר את משרת הסגנות לידי ישראל פרוש, נציג 'שלומי אמונים' במועצה.

הבחירות הכלליות לכנסת הביאו את ראשי ש"ס, לדרוש דרישות אחרות לחלוטין. בבחירות האחרונות ש"ס הביאה יותר מ-50 אחוז מקולות הבוחרים באלעד, ואילו 'יהדות התורה' זכתה רק לשליש מהקולות.

בימים האחרונים מגבשים אנשי ש"ס דרישה חד משמעית, באומרם: על פי התוצאות בבחירות לכנסת, נראה שש"ס גדולה פי כמה מ'יהדות התורה', ואין כל הצדקה שאנשי 'יהדות התורה' יקבלו שני סגנים, בעוד ש"ס אינה מקבלת כלום. זאת ועוד, ברשימה יש נציגות אשכנזית גדולה בהרבה מכוחה היחסי באוכלוסיה.

אנשי ש"ס שפנו לאנשי 'דגל התורה' נענו בהסכמה שבשתיקה למהלך זה. מבחינתם, 'דגל' כבר קיבלה את הממלא מקום. עכשיו ש'שלומי אמונים' ישברו את הראש.

ישראל פרוש אומר, בתגובה, לאתר 'בחדרי חרדים': "זה לא נכון. אם הליטאים רוצים לוותר על התפקיד שלהם - שיוותרו. אם היו עושים מהלך כזה, היו צריכים לפנות אלי, נכון לעכשיו אף אחד לא פנה אלי. ההצבעה לכנסת לא אומרת הרבה, עקב המרמור של כל מיני חוגים בעיר. לא זה היה המצב בעירייה".

הערב (מוצ"ש) חלה התפתחות מעניינת גם בגיזרת המקומות במועצה: חברי המועצה של תנועת ש"ס בעיר מאיימים בפרישה ובמסירת מכתבי התפטרות, אם המקום ה-13 לא ימסר לששון עמרם,
על חשבון נציג מהרשימה המאוחדת מטעם האשכנזים. זאת לאור הוראתו הברורה של אלי ישי, להקים מיידית קואליציה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}