י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דליפת חומרים מסוכנים באילת: 98 פצועים

אורחים ועובדים במלון קלאב הוטל בעיר התלוננו על צריבות בעיניים וקשיי נשימה, בעקבות פליטת אדי כלור. אמבולנסים פינו אותם במצב קל ובינוני לבית החולים 'יוספטל' בעיר

בית החולים יוספטל באילת. צילום:מורי חן
בית החולים יוספטל באילת. צילום:מורי חן

98 בני אדם פונו הבוקר (ב') ממלון 'קלאב הוטל' באילת, לאחר שנפגעו משאיפת אדים רעילים. ככל הנראה, האדים השתחררו כתוצאה מערבוב של שני חומרים כימיים שיצרו ריאקציה, שגרמה לפליטת אדי כלור לאוויר.

צוותי מד"א הוזעקו למקום בעקבות ריבוי תלונות של אורחי המלון ועובדיו על צריבות בעיניים ותחושת מחנק. מד"א הכריז על האירוע כעל אירוע רב נפגעים, ולמקום הגיעו כ-15 רכבי הצלה.

הנפגעים, במצב בינוני עד קל, פונו לבית החולים "יוספטל", שם נפתחו שני חדרי מיון. כל הנפגעים מטופלים באמצעות תמיכה נשימתית (אינהלציה). מבית החולים נמסר כי הפגיעות מזכירות פגיעות נשימתיות.

דובר מכבי אש באילת מסר כי כל אורחי המלון ועובדיו פונו. "המצב נמצא בשליטה של הכבאים. האירוע טופל על פי נהלי טיפול בדליפת חומרים מסוכנים".

לדברי מנכ"ל רשת קלאב הוטל, קבלן שעובד במלון הכניס בטעות לחדר המכונות של הבריכה חומר שגרם לריח חריף באזור הבריכות. "פינינו את כל האורחים מאזור הבריכות, הלובי והחדרים, הזמנו את כיבוי אש שהביא את המשטרה ומד"א", הוא אומר, "המשטרה בדקה את האירוע והבינה שזו תוצאה של טעות אנוש של אותו עובד".

לדבריו, מהמשרד להגנת הסביבה נמסר לו כי בתוך 45 דקות הם יתחילו להחזיר בהדרגה את החיים הסדירים למלון. עוד אמר כי 270 מתוך 700 חדרי המלון היו תפוסים ומתוכם פונו 180 חדרים. 20 אורחים פונו לבית החולים יוספטל כי חשו ברע. "האחרים נמצאים מחוץ למלון, במרכז התיירות ליד המלון ודואגים להם שם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}