י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בוררות או פרישה • פרסום ראשון

בויז'ניץ, שהצטרפו לעתירה של 'הסיעה המרכזית' נגד הקמת העמותה החדשה של החינוך העצמאי, שלחו מכתב לגור: "בוררות או שאנו יורדים מהעתירה". 'הסיעה המרכזית': "רצינו פשרה כל הזמן"

הגר"י הגר. צילום: אליהו הלוי
הגר"י הגר. צילום: אליהו הלוי

ושוב, לא תאמינו, כתבה על 'החינוך העצמאי'.

האם אפשר לחדש משהו שעדיין לא התחדש בפרשייה עגומה זו? מסתבר שכן.

לפני כשבועיים הוגשה עתירה לבית המשפט, למתן צו מניעה נגד העמותה החדשה של החינוך העצמאי. עורך הדין יצחק מירון, שהגיע לבית המשפט כנציגם של חברי הכנסת יעקב ליצמן ושמעלקא הלפרט, הגיש רשימה מכובדת של הסתיגויות נגד החלטת הרשם לאפשר את הקמת העמותה החדשה.

השופט משה סובול קבע בהחלטה, כי הוא נותן לצדדים 60 יום להגיע להסכמות, ולא - הוא יקבע בעצמו, מה היא הגדרתו של הרב ליזרזון בחינוך העצמאי ( - אם יקבע השופט, שהרב ליזרזון הינו חבר מן המניין בהנהלה, זהו ניצחון של הסיעה המרכזית, ויצור רוב בהנהלה נגד הקמת העמותה החדשה. ש.א).

ביום שישי האחרון חלה התפתחות מעניינת בפרשה. 'הוועדה המדינית' בחסידות ויז'ניץ שלחה מכתב חד-משמעי לנציגי 'הסיעה המרכזית' בו הם כותבים, כי באם לא יגיעו הצדדים להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, או בדין תורה, מבקשת חסידות ויז'ניץ להסיר את שמה מהעתירה שהוגשה לבית המשפט. זאת מכיוון שאינה רוצה ללכת לערכאות מול העמותה החדשה, שיש מגדולי ישראל שעומדים בראשה.

המכתב נשלח, לאחר שנכבדים מחסידות ויז'ניץ עלו לביתו של הגר"י הגר, וטענו שאין זה מן הראוי לפנות לערכאות נגד חלק מגדולי ישראל, ועל כן יש לדון בעניין מחוץ לבית המשפט. הגר"י הגר הורה לוועדה המדינית לשלוח מכתב ברוח זו ל'סיעה המרכזית'.

גורם ב'סיעה המרכזית' אומר: "אנחנו רצינו כל הזמן להגיע לפשרה. הצד השני לא רצה לשמוע על שום פשרה, ומכיוון שרשם העמותות כפוף אך ורק לבית המשפט, פנינו לשם כמוצא אחרון. נשמח מאוד ללכת לפשרה בכל מסגרת שהיא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}