י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רבני 'העירוב המהודר' נעצרו לחקירה בשבת

איש רוח חילוני, פרופ' לכימיה, נתפס 'על חם' כשהוא משחית את העירוב בירושלים. המשחיתים, שנהדפו על-ידי מפגינים חרדים - הזעיקו משטרה. רבני העירוב התנגדו למעצר - ונלקחו בכוח ברכב

ח"כ יעקב ליצמן בסיור משותף עם אנשי העירוב המהודר על קו העירוב בירושלים
ח"כ יעקב ליצמן בסיור משותף עם אנשי העירוב המהודר על קו העירוב בירושלים

שבת סוערת עברה על תושבי שכונת בית וגן וקרית יובל בירושלים. זאת לאחר שעשרות תושבים ובני ישיבות משכונת בית וגן, יצאו בהוראת רבני השכונה, להגן ולפטרל על גבולות העירוב, כדי ללכוד את המחבלים בעירוב.

למחאה זו קדמה פעילות במהלך כל השבוע, כאשר עשרות רבנים ואישי ציבור הביעו את מורת רוחם בפני העסקנים הפועלים בתחום זה, על כך שהוונדליזם אינו פוסק, למרות המאמצים להגיע להידברות, באמצעות נציגי יהדות התורה בעירייה ובכנסת.

במסגרת צעדי ההידברות הוקמה לאחרונה ועדה להסדרת העירובין, בה מיוצגים כל הצדדים, וזאת במטרה להגיע לפתרון מוסכם, חוקי ומוסדר. אלא שלמרות הקמת הוועדה, עדיין לא פסקו מעשי הוונדליזם ואלמונים המשיכו להשחית את העירוב.

כאשר הגיעו המפטרלים החרדיים, הם גילו לנגד עיניהם המשתאות מי הם אלו המשחיתים את העירוב בירושלים. התברר, כי למרות שכל העת טענו נציגי החילונים כי אינם יודעים מי משחית את העירוב, וכי לא ידם במעל הזה - נתגלה קלונם ברבים, כאשר נתפסו על חם והתברר כי אלו אשר משתפים, כביכול, פעולה עם הוועדה - ובראשם פרופסור לכימיה דני מנדלר - הופיעו במקום והחלו לחתוך ולהרוס את חוטי ועמודי העירוב.

המשחיתים נהדפו על-ידי החרדים, שמחו על חוצפתם לקרוע את העירוב ולחבל בקדושת השבת. בתגובה הזמינו המשחיתים את המשטרה, שהתעקשה לעצור את רבני 'העירוב המהודר', יחד עם משחיתי העירוב.

רבני העירוב, הרב דוד אייזנשטיין והרב יעקב יצחק רוכמן, התנגדו למעצר השערורייתי, אך נאסרו בכוח ונלקחו למעצר ברכב משטרתי, בעיצומו של ליל שבת קודש, לקול מחאתם של מפגינים רבים, ולמרות בקשתם להתפנות ברגל למתקן משטרתי.

עם צאת השבת שוחררו השניים ממעצר.

ראש העיר, ניר ברקת, שוחח על הפרשה עם מפקד מחוז י-ם, ניצב אהרן פרנקו, ממנו שמע על מאורעות השבת. השניים שוחחו על הדרכים שיש לפעול במשותף להרגעת הרוחות, ועל הצורך להביא להשלטת הסדר במקום.

בהודעה מיוחדת שפרסם ראש העיר, מיד עם צאת השבת, נאמר כי הוא רואה בחומרה כל פעילות הנעשית נגד החוק, תוך הפרת הסדר הציבורי וקורא לכל הצדדים להימנע מצעדים שיש בהם משום ליבוי הרוחות והגברת החיכוך בין קבוצות שונות באוכלוסיה בעיר.

ראש העיר מגבה את פעילות חברי "הוועדה העירונית להסדרת עניין העירובין בירושלים", שהוקמה על ידו באחרונה, במטרה להגיע לפתרון המקובל על כל הצדדים, מתוך הסכמה רחבה והבנה הדדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}