י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השופט קבע: אם "הינשוף" לא נבדק בזמן - אי אפשר להאשים את הנהג

בית המשפט: כל עוד המשטרה אינה מציגה ראיות לכך שמכשיר ה"ינשוף‭,"‬ לאיתור נהגים שיכורים, עבר בדיקה תקופתית ונמצא תקין - יש לזכות את הנהג העומד לדין

השופט קבע: אם "הינשוף" לא נבדק בזמן - אי אפשר להאשים את הנהג
אליהו הלוי


בהחלטה תקדימית ויוצאת דופן קבע אתמול שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, כי כל עוד המשטרה אינה מציגה ראיות לכך שמכשיר ה"ינשוף‭,"‬ לאיתור נהגים שיכורים, עבר בדיקה תקופתית ונמצא תקין - יש לזכות את הנהג העומד לדין. הבדיקה התקופתית צריכה לבוא בנוסף לבדיקה היומית שעובר "הינשוף‭."‬

זו פעם ראשונה שבית משפט מחוזי מזכה נהגים בעילה זו. ההחלטה תאפשר לנהגים שיוכיחו כי למשטרה אין אישור לבדיקה תקופתית של המכשיר לצאת זכאים בדין.

הנהג שבמשפטו ניתנה ההחלטה הוא סטודנט למשפטים, אשר נבדק על-ידי שוטרים במכשיר הינשוף ונמצאה אצלו כמות אלכוהול של 522 מיק קרוגרם - כפול מהכמות המותרת.

שופטת בית המשפט לתעבורה בירושלים הרשיעה אותו בנהיגה בשכרות, אף שהמשטרה לא המציאה ראיות לכך שהמכשיר עבר בדיקה תקופתית ונמצא תקין. היא קבעה כי מתקיימת במקרה זה "חזקת תקינות מעשה המינהל" וכי יש לסמוך על טענת המשטרה שהמכשיר נבדק ונמצא תקין.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אלעד שור, ערער לבית המשפט המחוזי בירושלים והצליח לשכנע את השופט רביד להפוך את ההחלטה ולזכות את הנהג. הוא ציין כי על פי החוק על המשטרה להכניס את מכשיר הינשוף למעבדה לבדיקת כיול תקופתית בכל שישה חודשים, בדיקה המחמירה יותר מאשר הבדיקה היומית הנערכת למכשיר בתחנת המשטרה בכל 24 שעות.

השופט רביד קבע כי אכן המשטרה לא נתנה תשובה מספקת לכך שלא מסרה עד כה להגנה כל מסמך שיעיד כי המכשיר עבר בדיקה תקופתית. "מאחר שהחומר חסר, יש להניח כי אילו הומצא חומר ראייתי זה לסנגור, חזקה כי היה פועל לחובת המשטרה‭,"‬ פסק השופט וזיכה את הנהג.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}