י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

גפני: פולק, תתפטר מהכנסת

לפי ההסכמים ח"כ יהושע פולק אמור להתפטר לטובת נציג 'דגל'. אנשי 'מרביצי' רוצים את המקום אפילו לזמן קצר. פולק: "אני לא מתכווין להתפטר". דגל: "מקווים שיתפטר עד הבחירות"

"אם תהיה ישיבה של הכנסת לפני השבעת הכנסת הבאה, נדבר שוב". פולק
"אם תהיה ישיבה של הכנסת לפני השבעת הכנסת הבאה, נדבר שוב". פולק


אחרי שנראה היה כי ב'יהדות התורה' עשו את הבלתי ייאמן, והמפלגה מגיעה לישורת האחרונה מגובשת לא פחות מסיעת האחות המאיימת - ש"ס, מתברר שעדיין, בלי מריבות אי-אפשר.

כלפי חוץ התחושה של הפעילים טובה. בעזרת ה' ומזג האוויר, הם אומרים, המנדט השישי נראה בר השגה. "אחרי הכנס אתמול, אנחנו מרגישים שאנחנו הולכים להפתיע אפילו את עצמנו, ההיענות הייתה מדהימה. בכל מוקדי השידור ברחבי הארץ הצטופפו אלפים לראות את גדולי ישראל אומרים בקול ברור להצביע עבור 'יהדות התורה'", אומר אחד העוזרים הנמרצים של חבר הכנסת הבכיר ב'דגל התורה'.

אבל כל זה לא מנע את המכתב שקיבל מנכ"ל 'אגודת ישראל', חנוך זייברט - מכתב הקורא להורות לח"כ יהושע פולק לפרוש מתפקידו באופן מידי.

הפעם, נציין, אין זו עוד מריבה בשרשרת המריבות הבלתי נגמרת בין אנשי שתי הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה'. כידוע, בתוך סיעת 'דגל התורה' ישנה סיעה בשם 'מרביצי התורה הספרדיים'. אלה בוחרים ג' מזה שנים. ניתן לומר בבירור: אדיקותם של ה'מרביצי' בסיעת 'יהדות התורה' גדולה יותר מדבקותם של אי אלו אנשי מפלגה הזוכים לכהן כח"כים במקומות גבוהים ברשימה. לאורך שנים, ממוקם נציג 'מרביצי' במקום העשירי ברשימה, מקום שאין בו ולו צל צילו של ריאליות.

ואנשי 'דגל התורה' יודעים ריאליות מהי.



לאחר פטירת ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל, נכנס יהושע פולק למלא את מקומו, לחודש ימים. דא עקא, שהמקום הזה, על-פי ההסכמים הפנים-מפלגתיים, שייך ל'דגל התורה', ויהושע פולק אמור לפי הסכמים אלה להתפטר למען נציג 'דגל התורה'.

במקום הבא של 'דגל' יושב יעקב גוטרמן. גוטרמן, שיושב על כסאו בלשכת ראש העיר מודיעין עלית, אינו יכול לכהן בו זמנית גם בכנסת וגם כראש עיר. ולעזוב את לשכת ראש העיר בשביל חודש בכנסת? צחקתם עליו..

כאן הגיעה שעתם הגדולה של 'מרביצי'. לפתע, נוצרה קונסטלציה שנציג מטעמם יכהן כחבר כנסת מטעם 'דגל התורה'. ההכרה לה צמאים אנשי 'מרביצי' נמצאת בהישג יד, אך לצערם זו נחסמת על-ידי יהושע פולק. ואותו, כידוע, קצת קשה לעקוף.

מנהיג 'מרביצי', הגר"י עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', פנה לחבר הכנסת משה גפני בפניה דחופה, ואמר לו: הרי נאמנותם של אנשינו אינה מוטלת בספק. כאן יש הזדמנות חד-פעמית לגלות שותפות אמיתית ואפילו לזמן קצר. במטותא, תתנו את המקום לשמעון חדד, ומקומו בפנתאון הלאומי כחבר כנסת ספרדי הראשון, וככל הנראה האחרון, מטעם 'דגל התורה' יישמר לנצח.

וכך, לאור פנייה זו, לא התמהמה גפני ומיהר לשגר מכתב בהול בנדון, כבר בשבוע שעבר, לחנוך זייברט. במכתב הוא דורש מיהושע פולק להתפטר ולתת את המקום לחדד.

אך פולק אינו מתכווין להתפטר.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', הוא אומר: "אני לא מתכווין להתפטר. אין בכלל ישיבה של הכנסת, ועוד לא הושבעתי. אם תהיה ישיבה של הכנסת לפני השבעת הכנסת הבאה, נדבר שוב".

ב'דגל התורה' אומרים: "איזה תירוץ זה? יש סיכום שהוא חייב להתפטר. מה זה משנה אם כונסה הכנסת או לא? אנחנו מקווים שהוא יתפטר עד הבחירות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}