י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אנטישמיות בצרפת: תקף רב וקרא לעברו "הייל היטלר"

התקרית אירעה כשהרב הרשי דרוקמן את דרכו חזרה לביתו מבית הכנסת עטור בטלית. מרכז רבני אירופה: בכינוס השנתי של רבני אירופה שיתקיים בעוד כחודש בפריז נעלה את נושא האנטישמיות במדינה לסדר היום"

הרב הרשי דרוקמן
הרב הרשי דרוקמן


למרכז רבני אירופה (RCE), ארגון הגג של רבני הקהילות היהודיות באירופה, הגיע השבוע דיווח מרבה של הקהילה היהודית באיזור סאן מור (Saint-Maur-des-Fossés) בצרפת על התקפה מילולית חריפה מצידו של אזרח צרפתי מקומי.

התקרית אירעה בשבת האחרונה, עת עשה הרב הרשי דרוקמן את דרכו חזרה לביתו מבית הכנסת עטור בטלית. "לפתע בא מולי אדם צרפתי, תקף אותי,'מעל' את ידו והכריז 'הייל היטלר'" משחזר הרב דרוקמן. "נותרתי לעמוד על מקומי בהלם. אף שאין זו פעם ראשונה, הפעם היה האדם נראה בשנות החמישים לחייו, נראה אדם מבוסס ונורמטיבי".

משהתעשת ניסה הרב להשיג את התוקף אך הלה נמלט. לאחר מרדף של כמה דקות תפס אותו הרב. להגנתו הסביר הלה כי היה מדובר ב"סך הכל" בבדיחה.

מיד עם צאת השבת הגיש, הרב דורקמן, תלונה נגד התוקף במשטרה המקומית, אשר הבטיחה לטפל בנושא.

לפי החוק הצרפתי, העונש המקסימלי לעבירות מסוג זה הוא שנתיים מאסר וקנס של 30,000 אירו.
ממרכז רבני אירופה (RCE) נמסר כי "על רקע המבצע בעזה, אנו עדים בשבועות האחרונים לעלייה חדה ביותר בתקריות אנטישמיות באירופה בכלל ובצרפת בפרט. בכינוס השנתי של רבני אירופה אשר מתקיים בעוד כחודש אנו מתכוננים להעלות את הנושא לסדר היום ולראות, מחד, כיצד הרבנים וקהילותיהם נערכים בהתאם למצב החדש, ומאידך, כיצד אנו יכולים להלחם בתופעות המדאיגות האלה בתקווה לשינוי המצב".

הכינוס השנתי של רבני אירופה נחשב לאחד האירועים היהודיים היוקרתיים ביותר באירופה.

השנה מתקיים הכינוס בעיר פריז. בעקבות העלייה החדה במאורעות האנטישמיים בצרפת, שכרו מארגני האירוע חברת אבטחה אשר תאבטח את הכינוס וזאת בנוסף להיערכות המשטרתית המוגברת סביב הכינוס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}