י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אין לך בגרות? תוכל להיות יועץ מס

חוק חדש שעבר זה עתה בכנסת יאפשר לכם לרכוש את מקצוע ייעוץ-המס, גם ללא תעודת-בגרות וללא צורך בתואר אקדמי. בעקבות כניסת החוק לתוקפו מתכננים אנשי המרכזים החרדים, לפתוח בקרוב מספר קורסים ללימוד ייעוץ-מס

סטודנטים חרדים. תמונת אילוסטרציה
סטודנטים חרדים. תמונת אילוסטרציה

ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה לפני כשבוע את התקנות החדשות לחוק יועצי המס. המדובר בחוק אשר מסדיר את מעמדם של יועצי-המס בישראל והתקנות שאושרו ונקבעו לאחר דיונים שנמשכו זמן רב, קובעות מחדש את הנהלים להפעלת החוק.

על-פי התקנות שאושרו, גם מי שלמד 12 שנות לימוד בלבד, יוכל לשמש כיועץ-מס חוקי, לאחר שיעבור את שתי הבחינות הנדרשות. כמו-כן, כדי לשמש כיועץ מס, אין צורך בתואר אקדמאי או בתעודת בגרות.

עד היום, החפצים לקבל תעודת יועץ-מס של נציבות המס, נדרשו להשלים את תעודת הבגרות כתנאי קבלה ללימודי ייעוץ-מס. הדרישה מנעה מרבים בציבור החרדי לגשת ללימודי המקצוע, מכיוון שרבים מקרב הציבור החרדי אינם בעלי תעודת-בגרות.

נציגי הציבור החרדי בכנסת, בהם ח"כ משה גפני, יחד עם אנשי נציבות-המס שרצו להעניק הזדמנות לציבור החרדי להשתלב במקצוע המכובד, דאגו לשנות את התקנות הנלוות לחוק. מהיום, את תעודת הבגרות יחליפו שתי בחינות, באזרחות ובחשיבה כמותית, והן תהיינה שוות-ערך לתעודת בגרות לצורך לימודי ייעוץ-מס.

בבתי הספר החרדים המיועדים לאברכים, חיכו כמעט ארבע שנים לאישורו של החוק, בכדי לאפשר ליותר גברים ונשים מן הציבור החרדי ללמוד את המקצוע, שם כמובן שמחו לשמוע על העברתו של החוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}