זינוק של 43% בתלונות נגד הבנקים
דיסקונט בולט לרעה במספר התלונות המוצדקות. לאומי עם שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר. בסך הכל 8,500 תלונות הוגשו לבנק ישראל ב-2008
- נחמן גור, כתב בחדרי חרדים
- ט' שבט התשס"ט
בנק דיסקונט בבני ברק. בולט לרעה
זינוק במספר התלונות נגד הבנקים: למפקח על הבנקים בבנק ישראל הוגשו ב־2008 8,534 תלונות - גידול של 43% לעומת השנה הקודמת. חלק גדול מן התלונות 1,140 - במספר - נגע לפרשת חברת הבנייה חפציבה ולטיפול הבנקים המלווים בלקוחות שנפגעו.
הזינוק בתלונות לעומת השנים הקודמות מוסבר גם בקמפיין שבו יצא בנק ישראל במהלך השנה, שנועד להסביר את הרפורמה בעמלות הבנקים, והזמין את הציבור להיכנס לאתר בנק ישראל ולהשוות בין גובה העמלות בבנקים השונים.
נראה שהקמפיין הצליח לפחות בפן של המודעות הצרכנית המתעוררת של הלקוחות: מנתוני בנק ישראל עולה כי תלונות רבות עסקו בנושא העמלות, ובכלל חל גידול בפניות אל הבנק באמצעות הדואר האלקטרוני.
שיעור התלונות שנמצאו מוצדקות עומד על - 25.6% נתון די דומה לשנים הקודמות. כמו ב־,2007 בנק דיסקונט "קטף" שוב את התואר הבלתי מחמיא, הבנק בעל שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר ,38.2% - גדול אף יותר מזה שנרשם ב־.(33%) 2007
שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר נרשם, זו שנה שישית ברציפות, לבנק לאומי. רק 16.3% מהתלונות נגד הבנק ב־2008 נמצאו מוצדקות.
תחום המשכנתאות הוא התחום שבו נרשם השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות (בחתך של כל הבנקים.36.2% :( גם כאן דיסקונט בולט, ו־56.1% מהתלונות נגד דיסקונט למשכנתאות הן מוצדקות, אך רק 8.5% מהתלונות נגד לאומי למשכנתאות.
במהלך 2008 שילמו הבנקים, בהוראת המפקח על הבנקים, פיצוי כולל של 3 מיליון שקל ללקוחות. בפרשת חפציבה ניתן סיוע כספי ל־1,140 רוכשי דירות, בסכום 244 מיליון שקל.
קישורים:
מקור: מעריב
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות