כ"ד חשון התשפ"ה
25.11.2024

זינוק של ‭43%‬ בתלונות נגד הבנקים

דיסקונט בולט לרעה במספר התלונות המוצדקות. לאומי עם שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר. בסך הכל ‭8,500‬ תלונות הוגשו לבנק ישראל ב-2008

בנק דיסקונט בבני ברק. בולט לרעה
בנק דיסקונט בבני ברק. בולט לרעה


זינוק במספר התלונות נגד הבנקים: למפקח על הבנקים בבנק ישראל הוגשו ב־‭2008 8,534‬ תלונות - גידול של ‭43%‬ לעומת השנה הקודמת. חלק גדול מן התלונות ‭1,140 -‬ במספר - נגע לפרשת חברת הבנייה חפציבה ולטיפול הבנקים המלווים בלקוחות שנפגעו.

הזינוק בתלונות לעומת השנים הקודמות מוסבר גם בקמפיין שבו יצא בנק ישראל במהלך השנה, שנועד להסביר את הרפורמה בעמלות הבנקים, והזמין את הציבור להיכנס לאתר בנק ישראל ולהשוות בין גובה העמלות בבנקים השונים.

נראה שהקמפיין הצליח לפחות בפן של המודעות הצרכנית המתעוררת של הלקוחות: מנתוני בנק ישראל עולה כי תלונות רבות עסקו בנושא העמלות, ובכלל חל גידול בפניות אל הבנק באמצעות הדואר האלקטרוני.

שיעור התלונות שנמצאו מוצדקות עומד על ‭- 25.6%‬ נתון די דומה לשנים הקודמות. כמו ב־‭,2007‬ בנק דיסקונט "קטף" שוב את התואר הבלתי מחמיא, הבנק בעל שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר ‭,38.2% -‬ גדול אף יותר מזה שנרשם ב־‭.(33%) 2007‬

שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר נרשם, זו שנה שישית ברציפות, לבנק לאומי. רק ‭16.3%‬ מהתלונות נגד הבנק ב־2008 נמצאו מוצדקות.

תחום המשכנתאות הוא התחום שבו נרשם השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות (בחתך של כל הבנקים‭.36.2% :(‬ גם כאן דיסקונט בולט, ו־‭56.1%‬ מהתלונות נגד דיסקונט למשכנתאות הן מוצדקות, אך רק ‭8.5%‬ מהתלונות נגד לאומי למשכנתאות.

במהלך 2008 שילמו הבנקים, בהוראת המפקח על הבנקים, פיצוי כולל של 3 מיליון שקל ללקוחות. בפרשת חפציבה ניתן סיוע כספי ל־‭1,140‬ רוכשי דירות, בסכום 244 מיליון שקל.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}