י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מהמשכורת הקרובה: תלוש מסודר ומפורט

עובד שלא יקבל תלוש מפורט יוכל לקבל פיצויים בגובה של ‭5,000‬ שקל בגין כל תלוש שכר שלא נמסר לו. התלוש יהיה חייב לכלול את מספר השעות המדויק שהעובד עבד ואת הסכום שהופרש לקרן הפנסיה שלו

מהמשכורת הקרובה: תלוש מסודר ומפורט


החל מהמשכורת הקרובה יחויב כל מעסיק על-פי חוק להציג לעובדיו תלוש משכורת מפורט יותר, הכולל, בין היתר, את מספר השעות המדויק שעבדו ואת הסכום שהופרש לקרן הפנסיה.

ההנחה שעומדת מאחורי החוק היא שתלוש מפורט מאפשר לעובד לממש את זכויותיו. עובד שלא יקבל תלוש כזה יוכל לקבל פיצויים בגובה של ‭5,000‬ שקל בגין כל תלוש שכר שלא נמסר לו.

התלוש חייב לכלול את תאריך תחילת ההעסקה, הוותק המצטבר במקום העבודה, אופי המשרה, היקף המשרה ושכר הבסיס. כמו כן, תצוין התקופה בעבורה ניתן השכר, ויפורטו ימי העבודה ושעות העבודה בפועל.

מעסיקים ששילמו לעובדים שכר גלובלי קבוע, ללא קשר למספר שעות העבודה בפועל, ייאלצו לשלם לעובדים גמול נוסף עבור השעות הנוספות שעבדו. כמו כן, יצוינו זכויות נלוות, כמו ימי חופשה שנוצלו ואלו שנותרו, ימי מחלה שנוצלו ואלו שנותרו, השכר לשעה, שכר רגיל לחודש, תוספות שכר, שעות נוספות, דמי הבראה, דמי חופשה.

גם הניכויים חייבים להופיע: מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, קופת הגמל ושם הקופה אליה מנוכה הסכום. כמו כן, יפורט מהו שכר המינימום לחודש ולשעה על-פי החוק, וכן אופן התשלום והדרך בה ניתן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}