י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

החולצות המפרידות

לאחר שהוסרו בצו בית המשפט הגדרות המפרידות בין הבנות האשכנזיות לספרדיות ב'בית יעקב' בעמנואל, נשארו החולצות סימן היכר להפרדה ביניהן. יואב ללום רוצה לעזור

תלמידה בבית הספר בעמנואל. " החולצה לא צנועה"
תלמידה בבית הספר בעמנואל. " החולצה לא צנועה"

בית הספר 'בית יעקב' בעיר עמנואל לא מפסיק לספק כותרות. לצערנו, כותרות שליליות. בית המשפט העליון פסק שהנהלת בית הספר חייבת להוריד את גדרות ההפרדה בין הבנות האשכנזיות לספרדיות, וכפה על הצדדים להגיע להסדר תוך חודש. כמו-כן, בית המשפט, שהתבטא בחריפות נגד ההפרדה ההזויה בבית הספר, הודיע לצדדים כי אם לא יגיעו לסיכום, בנושא ההפרדה, יפסוק באופן חד-צדדי הסדר שישים סוף לאפרטהייד המונהג בבית הספר.

הגדרות אמנם הוסרו, אך ההפרדה עדיין קיימת. שכן, בבית הספר ישנה תקנה של תלבושת אחידה. דא עקא, שהתלבושת האחידה הנהוגה בבית הספר האשכנזי, אינו דומה לתלבושת הנהוגה בחלקו הספרדי.

וכך, למרות הסרת הגדרות, ההפרדה ניכרת בדמות חולצות שונות, לכל אחד מהמגזרים.



הרגשת השוני של הבנות הספרדיות הוכפלה עקב מכתב שנשלח לבתי ההורים מטעם מנהלת בית הספר. במכתב נאמר שהחולצות הנלבשות בחלק האשכנזי, יותר צנועות, והחל מהשנה הבאה הבנות כולן יחויבו בלבישת החולצות שהיו נהוגות עד היום בבית הספר האשכנזי.

יואב ללום, המזוהה יותר מכל עם המלחמה נגד האפליה במוסדות האשכנזיים, אומר ל'בחדרי חרדים': "אי אפשר לכפות על הורים, שחלקם קשיי יום, לרכוש חולצות חדשות באמצע שנה. לחלקם יש מספר בנות, וההוצאה הזאת קשה להם מאוד. באמצעות עמותת 'נוער כהלכה', אותה אני מנהל, אנחנו מעוניינים לעזור לבנות לרכוש חולצות חדשות, על מנת שישתלבו בבית-ספר ללא שירגישו שונות ודחויות. לבדי איני יכול לשאת את ההוצאה הכספית ואשמח אם הציבור יבוא לעזרתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}