י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מנכ"ל פלאפון מגלה: למה השיחות מחו”ל יקרות

למרות שהשיחות לחו”ל אינן עולות לחברות הסלולאריות יותר משיחה מקומית - החברות גובות תשלום יקר יותר. עד כה האשימו חברות הסלולר את החברות הזרות ש"מפקיעות מחירים"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מנכ”ל פלאפון גיל שרון מודה לראשונה: בניגוד למה שנטען, מחיר שיחות הסלולר מחו”ל גבוה מאוד לא רק בגלל הרשתות הזרות - אלא גם בגלל פלאפון עצמה, שגובה מחיר גבוה עבור חיבור השיחות.

כל מנוי הנוסע עם המכשיר הסלולרי שלו לחו”ל מגלה שמחיר השיחה לישראל או מחיר השיחה הנכנסת למכשיר שלו בחו”ל מגיע עד ל-3 דולרים לדקה - ואפילו יותר. הסיבה למחיר הגבוה, טוענות חברות הסלולר, נעוצה במסלול השיחה: הישראלי בחו”ל תלוי בחברת סלולר מקומית המעבירה את השיחה שלו מהמכשיר למתג בינלאומי, ומשם מועברת השיחה לישראל. חברת הסלולר הישראלית אחראית להעברת השיחה ליעד בישראל, לרוב באמצעות חברת תקשורת אחרת, כמו בזק. אף שהחלק “הישראלי” בנתיב השיחה אמור להיות זול יחסית, גובות חברות הסלולר מחירים גבוהים, שעשויים להיות כפולים ממחיר של שיחה סלולרית רגילה.

הכנסה זו של חברת הסלולר סמויה מעינו של הלקוח. הלקוח מכיר רק את התעריף הגבוה של השיחה כולה ואינו מקבל את פירוט העלויות בדרכה של השיחה. כל לקוח בארץ יודע ששיחות לחו”ל הן חשבון נפרד ויקר - אך אינו מודע למחיר הגבוה שגובה ממנו חברת הסלולר שלו.

שרון אישר אתמול בשיחה עם 'עסקים מעריב', כי המחיר שגובות חברות הסלולר הישראליות על חלקן בשיחות הבינלאומיות גבוה מהמחיר שהן גובות עבור דקת שיחה רגילה בארץ - אך סירב לחשוף נתונים. סמנכ”ל פרטנר, עודד דגני, אמר שתעריפי השיחות הבינלאומיות הם חלק מסל שירותים כולל שמספקת החברה ואין להציג אותם כתעריף נפרד שהרווח עליו גבוה יחסית.

משרד התקשורת בוחן זה כמה שנים דרכים להפחתת מחירי השיחות הסלולריות הבינלאומיות, בין היתר על-ידי הצטרפות לאמנה אירופית להגבלת התעריפים. צוות מיוחד של משרד האוצר ומשרד התקשורת היה אמור למסור את המלצותיו להפחתת התעריפים הבינלאומיים, אך עד כה טרם כונס הצוות.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}