י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

החינוך-עצמאי, ההנהלה-משותפת

ההארכה של רשם העמותות למגישי העמותה החדשה עומדת להסתיים. מאמצי התיווך בעיצומם. יצחק גולדקנופף נפגש עם הגרי"ש וצפוי להיפגש עם גדולי תורה נוספים. הפשרה: הנהלה משותפת

האדמו"ר מגור והגראי"ל שטיינמן. צפויים להיפגש
האדמו"ר מגור והגראי"ל שטיינמן. צפויים להיפגש

הבחירות ההולכות וקרבות השכיחו במקצת את הנושא שבימים כתיקונם היה זוכה לכותרות ראשיות. כפי שחשפנו באתר 'בחדרי חרדים', רשם העמותות שלח לפני כשבועיים מכתב לעורך הדין עמירם בוגט, בו הוא מודיע כי הוא מקציב לו עשרה ימים בכדי לתקן את הליקויים בעמותה החדשה של 'החינוך העצמאי', אותה ביקש להקים בשליחות ח"כ מאיר פרוש ומוטל'ה קרליץ.

מיד לאחר קבלת המכתב, עם הדד-ליין המקוצר, החלו פרוש וקרליץ בהחתמת גדולי הדור על הסכמתם להקמת העמותה החדשה. הם אף הצליחו להחתים חלק לא מבוטל מהם. אולם העמותה החדשה, שהיא סדין אדום עבור 'הסיעה המרכזית', נתקלה באין-ספור קשיים.

עורך הדין יצחק מירון, המשמש כעורך דינה של 'הסיעה המרכזית', הגיש לרשם העמותות 200 הסתייגויות כנגד העמותה החדשה. לצד המכתב עם ההסתייגויות, הגיש עורך הדין מירון בקשה לרשם העמותות לדחות את ההחלטה בעניין העמותה החדשה עד ל-15.02, זאת לצורך היערכות טובה יותר, מכיוון שהנושא שנוי במחלוקת. עורך הדין בוגט דחה את טענות גור, אך גם הוא ביקש הארכה.

רשם העמותות שכבר פקעה סבלנותו מהפרשה הבלתי נגמרת, הסכים לתת הארכה, אך קצרה מהמבוקש. רשם העמותות הודיע לשני הצדדים, כי עד סוף השבוע הוא רוצה את כל המסמכים. ולא - העמותה מבוטלת.

כולם היו רוצים לדחות את המאבק לאחר הבחירות. שכן, במצב כל-כך נפיץ, כולם יכולים רק להפסיד. אך רשם העמותות אינו מתחשב בצרכים הפוליטיים של 'יהדות התורה', ודורש ל"סיים את הסיפור" עוד השבוע.

במקביל, בחסידות גור לא שוקטים על השמרים. מגעים מתנהלים כל העת בין 'הסיעה המרכזית' לבית ברחוב חנן 10. המתווך הוא יצחק גולדקנופף, שאף היה אצל הגרי"ש אלישיב ביום ה' בשבוע שעבר, על מנת לבהיר את עמדת האדמו"ר מגור, והוא צפוי להיפגש עם גדולי תורה נוספים. בתחילת השבוע, התגבשה הצעת פשרה שיש בה בכדי חצי תאוות שני הצדדים. היו מי שדיברו על ביקור של האדמו"ר מגור אצל הגרי"ש אלישיב, אך בינתיים המגעים עלו על שירטון, ופגישה אינה נראית באופק.

הפשרה שהוצעה היא שובה של 'וועדת הארבעה'. כמו כל דבר בציבור החרדי, גם כאן מציעים בסיעה המרכזית, ניהול בשותפות. בעבר נוהל החינוך העצמאי על ידי מספר אנשים באחדות מופלאה. באותם ימים התנהל 'החינוך העצמאי' בסדר מופתי. די אם נזכיר את המנהלים המיתולוגים: הלל ליברמן, פנייע לוין, משה פרוש מאיר שצ'רנסקי מאיר ווידיסלבסקי פנחס מונדרי זלמן ינקלביץ - וזלמן קוריץ. שידעו לנהל את המערכת ביחד, ובהצלחה גדולה. בגור מציעים לחזור לאותם ימים. הגרי"ש אלישיב הביע הסכמה עקרונית למהלך כזה, אך האישור הסופי נתקע בגלל אינטרסנטים רבים שבוחשים בקדירה.

הגראי"ל שטיינמן שחתם על מסמך לטובת העמותה החדשה צפוי אף הוא להצטרף למהלך מעין זה - מהלך של אחדות שיסיים סוף סוף את הסאגה המבישה הזו.

כמובן שהבחירות ההולכות וקרבות מדרבנים את כל העושים במלאכה להגיע לפשרה במהירות, בכדי להגיע לבחירות מגובשים ומאוחדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}