י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

היהודים בורחים מוונצואלה

בגלל האנטישמיות של ממשל צ'אבז: היהודים חוששים ונוטשים את המדינה. 3000 מהם כבר עזבו את ונצואלה בשנה האחרונה. מרביתם בוחרים להגר לארצות-הברית ולספרד

מהלך אימים. הוגו צ'אבז
מהלך אימים. הוגו צ'אבז

‭3,000‬ יהודים עזבו את ונצואלה רק בשנה החולפת בגלל האנטישמיות הממלכתית הגואה במדינה. כך מדווח העיתון 'מעריב' מפי גורם המעורב מאוד בחיי הקהילה היהודית במדינה. לפי הדיווח, רוב היהודים היגרו מהמדינה דוברת הספרדית לארה"ב ולספרד, חלק עזבו לקוסטה-ריקה ומיעוט קטן בחר להגיע לישראל. כיום נותרו במדינה בקושי 13 אלף יהודים.

אנבלה ירוסלבסקי, מנכ"לית המרכז היהודי המרכזי בקרקאס כתבה במכתב שהפיצה באינטרנט: "המצב מטריד מאוד, ואנחנו זקוקים לכל התמיכה האפשרית מארגונים יהודיים בכל העולם, כדי שילחצו על ממשלותיהם לגנות את העלייה באנטישמיות בוונצואלה".

אברהם בן שימול, נשיא הקהילה היהודית בוונצואלה, מודה כי יש מקרי אנטישמיות במקומות רבים בעולם, אבל מבהיר: "אצלנו בוונצואלה המצב שונה בתכלית, כי אצלנו האנטישמיות מגיעה מלמעלה, מהנשיא, מהממשלה ומהתקשורת שנשלטת על ידי הממשלה". בן שימול מתאר כי חברי הקהילה היהודית בוונצואלה חשים כי נשיא המדינה הוגו צ'אבז מאיים עליהם.

לפי 'מעריב', במהלך ימי מבצע עופרת יצוקה בעזה התרבו מאוד מעשי האנטישמיות במדינה. לא רק התקיימו הפגנות, אלא גם צוירו צלבי קרס, בין היתר על חזית בית כנסת, דגל פלסטין הונף בפרמלנט, ואף הוטל חרם על עסקים יהודיים. כזכור, צ'אבז גם גירש את השגריר הישראלי מהמדינה, מה שהוביל את הסוכנות היהודית להוציא מוונצואלה את כל שליחיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}