י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כבוד רב עשו לו במותו • וידאו ותמונות

'בחדרי חרדים' מגיש סיכום מיוחד של הלווית הרב אברהם רביץ ז"ל • אליהו הלוי, צלם 'המבשר', עם גלריית תמונות • אלי שקד עם וידיאו לצפיה • סיקור מיוחד ממסע ההלוויה וההספדים

מסע ההלוויה.  צילום: אליהו הלוי
מסע ההלוויה. צילום: אליהו הלוי


עוד כתבות, גלריות וכתבות וידאו בנושא:

ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל
ואברהם הלך לדרכו • טור אישי
דרכו האחרונה • גלריה
חברים מספידים • כתבת וידאו
"הוא היה האדם הכי חכם שהכרתי"


רחוב בית וגן בירושלים, אינו מורגל בהתקהלויות המוניות. בימים כתיקונם, הרחוב מתייחד בשקט המופתי, ובשלווה הנושבת בין צמרות העצים הנטועים לאורך הרחוב. בשעות הצהריים המוקדמות התאספו אלפים רבים ובראשם ראשי ישיבות, רבנים, וצמרת ההנהגה הישראלית, על יד ביתו של הרב אברהם רביץ על מנת לחלוק לו כבוד אחרון. לחלוק כבוד למי שכל חייו נתן כבוד לאחרים.


צילום ועריכה אלי שקד

בין המשתתפים הרבים בהלוויה נראו: הגר"ש אוירבעך ראשי יששיבת מעלות התורה, הגרמ"י שליזנגר ראש ישיבת קול תורה, הגר"ע אורבעך, הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל, הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הגר"מ פרבשטיין מראשי ישבת חברון, הגר"ש שפירא, הגר"ל היימן רבה של שכונת בית וגן, והגרג"י לוי ראש ישיבת 'באר התורה'. כמו כן הגיעו בכירים רבים מההנהגה בהם: ראש הממשלה אהוד אולמרט; שרת החוץ ציפי לבני; יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו; יו"ר ש"ס אלי ישי, שר התקשורת אריאל אטיאס יו"ר הכנסת דליה איציק, ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, וכמובן, החכי"ם מסיעת 'יהדות התורה', ועוד חברי כנסת רבים.

הספידוהו: הגר"מ פרבשטיין, הגר"ל היימן, והגרב"מ אזרחי. כל חמשת בניו ספדו לו מרורים. בנו הבכור הרב משה רביץ, שזכה בדין תורה בין האחים על תרומת הכליה לאביו אמר: "כשהיינו ילדים קטנים, הוא הכניס אותנו לאווירה של כלל ישראל וקידוש השם. איזו גאווה היתה לנו שאבא שלנו הוא כולו כלל ישראל. הוא היה מנהיג, הוא סחב את האנשים שהיו לידו, וגם אותנו ואת אמא. זה היה בית של מאבק למען השם".

לאחריו, הספיד בנו הרב שמשון רביץ שאמר: "איבדנו את האבא האהוב שלנו, אשר זיכה כל אחד ואחד מאיתנו במצוות כיבוד. כל אחד זכה לעשות כיבוד האב, איזה שמחה הוא הביא לילדים שלו - אבא שהיה מייעץ, אבא שהשגיח, אבא שידע תורה. ועכשיו כולנו יתומים".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, סיפר על דמותו של רביץ בעיניו: "הוא פשוט היה בן אדם, יהודי, אציל נפש. מהמנהיגים החשובים של הציבור החרדי - למענו פעל במסירות נפש עשרות שנים. הוא היה שילוב מיוחד של יהדות ואנושיות", אמר. "היה לו ידע גדול בתורת ישראל והיתה לו פתיחות אנושית, חביבות וצניעות. הוא היה פתוח לכל אדם, היה לו ניצוץ של חיוך בזווית העין".

יו"ר ש"ס אלי ישי אמר "הרב רביץ היה איש אשכולות שידע לקרב בין אוכלוסיות, הלך בדרכי נועם ותרם תרומה רבה מאוד למדינת ישראל". יו"ר ש"ס העיד כי בין השניים שררה ידידות עמוקה, גם בפן האישי וגם בפן המפלגתי: "הוא היה איש מיוחד ונערץ, גם בציבור שלנו. מדובר באיש יקר וזו אבידה גדולה".

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, פרסם הודעת אבל בה כתב: "ידידי הרב אברהם רביץ שהלך לעולמו היה תלמיד חכם וירא שמים שהרביץ תורה ברבים,הוא היה לעתים קרובות גשר בין עולם התורה הליטאי לבין כלל ישראל, התנגד לכפיה והעדיף אמונה מתוך למידה. אפשר היה להתווכח איתו בידידות, מבלי לזלזל בדעותיו מתוך כבוד.

מהיותו 'שליח ציבור' בנשמתו היה אברהם איש משפחה למופת, הקנה ל 12 ילדיו ו-77 נכדיו וניניו חוכמה ודעת יחד עם ערכי היסוד של היהדות: רגישות אנושית, הבנת השונה וכיבודו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כתב בהודעתו כי "רביץ היה חברי האישי במשך עשרות שנים. הרבה לפני שחשב על פוליטיקה ועל חברות בכנסת, היה מפנה זמן ללמד אותי דברי חכמים ממיטב חוקרי התלמוד והמשנה, והייתי שותה את דבריו בצמא. יחד תכננו לפרוש מן הכנסת, ואף החלפנו על כך לא מעט דברים. מהכנסת - כן... מהחיים - לא! טרם זמנו מת האיש הזה".

ח"כ אורי אריאל ספד לרביץ באומרו: "לרב רביץ זכויות רבות בבנין ארץ ישראל. כמנהיג , בחוכמה ותוך צפיית פני העתיד - הוביל את הציבור החרדי ליהודה ושומרון".

"זכיתי לעבוד איתו שנים רבות בנושאים שונים ותמיד התרשמתי מחדות מחשבתו, יושרו ואהבתו לכל דבר שבקדושה. הוא היה חבר לכל מי שאהב את עם ישראל. חבל על דאבדין", הוסיף אריאל.

הרב אברהם רביץ נקבר בבית החיים בהר המנוחות בירושלים.

יהי זכרו ברוך!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}