י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מיקרוסופט תפטר 5000 עובדים

הירידה בביקוש למחשבים אישיים פגעה במכירותיה של מערכת ההפעלה 'חלונות'. הקיצוצים יובילו לחיסכון של 1.5 מיליארד דולר. גם ענקית התקשורת אריקסון תקצץ 5000 משרות

מיקרוסופט תפטר 5000 עובדים


המיתון העולמי פוגע אפילו בשחקנים הגדולים ביותר בתעשייה הטכנולוגית: ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה היום (ה) על ירידה של 11% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים והכריזה כי תפטר 5,000 עובדים - 5% מכוח העבודה. זאת, בעקבות ירידה בביקוש למחשבים אישיים שפגעה במכירותיה של מערכת ההפעלה חלונות. מניית החברה נפלה ב-8.4% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט.

"איננו חסינים בפני השפעת המצב הכלכלי", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר.

מיקרוסופט הודיעה, לצד פרסום תוצאותיה הרבעוניות, כי תפטר 5,000 עובדים במחלקות המחקר והפיתוח, השיווק, המכירות, המימון, משאבי האנוש, ה-IT והמחלקה המשפטית. 1,400 עובדים, מסרה החברה, כבר קיבלו היום הודעות פיטורים. הקיצוצים, מסרה מיקרוסופט, יובילו לחיסכון של 1.5 מיליארד דולר.

גם ענקית התקשורת אריקסון פרסמה השבוע כי רווחיה ברבעון הרביעי צנחו ב־‭,31%‬ בעקבות יוזמותיה בשוק תקשורת הסלולר - שבסופו של דבר גרמו להפסד. החברה גם חשפה כי בקרוב היא מתכננת לקצץ ‭5,000‬ משרות כצעד התייעלות בעקבות הירידה החדה שהיא חווה ברווחים ובביקוש למוצרי תקשורת. צעד זה יביא לחיסכון של 10 מיליארד קרונות עד ‭.2010‬

לעומת מיקרוסופט ואריקסון, חברת הטכנולוגיה יבמ דווקא הצליחה להפתיע את האנליסטים. תוצאות הרבעון הרביעי מעידות כי החברה עקפה את התחזיות ב־25 סנט למניה ‭3.28 -‬ דולר למניה - לעומת התחזיות שצפו מחיר ‭3.03‬ דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב־27 מיליארד דולר, ורווחיה עלו ב־‭12%‬ ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}