י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שערוריה: קרוסלות במקוואות

במועצה הדתית בירושלים החליטו להקים 'קרוסלות' במקוואות לנשים. המנהלים זועמים: "מי שאין לה כסף לא תוכל להיכנס". הגרי"ש אלישיב מתנגד. המועה"ד: "זה רק בכדי לשפר את הספירה" • פרסום ראשון

מקווה. הכניסה בתשלום בלבד
מקווה. הכניסה בתשלום בלבד

מנהלי המקוואות לנשים בירושלים זועמים. בשבועות האחרונים הגיעו אנשי מלאכה, מטעם המועצה הדתית, על מנת לבצע מדידות בכניסה למקוואות, וזאת כדי להציב בפתחן קרוסלה. מתקני קרוסלה כאלה מותקנים בדרך כלל במקומות ציבוריים, על מנת שלא לאפשר כניסה ללא תשלום.

מנהל מקווה בירושלים סיפר לאתר 'בחדרי חרדים': "יש דיבורים על הצבת הקרוסלות מזה מספר שנים, אך בשבועות האחרונים המהלך נכנס להילוך גבוה וכבר הגיעו מודדים על מנת למדוד את רוחב הדלת, לשם הצבת הקרוסלות. כמובן שאני בתור מנהל מקווה בשכונה חילונית, מתנגד לכך בכל תוקף. מה יהיה אם אשה חילונית תבוא בלי כסף? לא יתנו לה להיכנס. עד שמצליחים להביא אותה למקווה, אנחנו נחסום אותה? ומלבד זה, גם מבחינת צניעות זה לא מתאים. ואין צורך להרחיב על כך".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגרי"ש אלישיב הביע התנגדות נחרצת להקמת הקרוסלות, ואמר שאין לעשות כל שינוי במבנים וכי יש לאפשר לכל אישה הרוצה לטבול - לעשות זאת.

במועצה הדתית אומרים בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "מטרת הצבת הקרוסלות היא רק לשם שיפור הספירה של אלו הבאות למקווה. מי שאין לה כסף תוכל להיכנס. כך נהגנו עד היום וכך ננהג. גם כשתהיה קרוסלה, יש בלניות במקווה שיאפשרו כניסה למי שאין לה. מלבד זאת, בכל נושא אנחנו מתייעצים עם הגרי"ש אלישיב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}