י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ומי לא בא לאסיפת בעלי האג"ח של ארזים?

בעלי החברה מאיר גורביץ', המתגורר בלונדון, לא הגיע. נציגי החברה לא ענו לשאלות המשקיעים. המשקיעים: "סימן גדול לדאגה בעניין מצבה ויכולת התשלומים שלה"

מאיר גורביץ
מאיר גורביץ


המשקיעים חוששים מיכולת פירעון האג"ח של חברת הנדל"ן ארזים. אתמול התקיימה אסיפת בעלי אג"ח מסדרה 2 של החברה, אך לא התקבלה החלטה לנקוט צעדים מהותיים מול החברה. באספה טענו חלק מהמחזיקים, כי יש להעמיד על סדר היום את הדרישה לפירעון מיידי של האג"ח.

מחזיקי האג"ח כעסו על כך שבעל השליטה בחברה, מאיר גורביץ‭,'‬ בחר שלא להגיע לאספה. כנציגי החברה הגיעו היועץ המשפטי והחשב, אולם סירבו לענות לשאלות או להגיב לטענות המחזיקים.

בתחילת האספה דיווח הנאמן, רואה החשבון שלמה אודם ממשרד גיא־גופריהב־גילמן־אודם, כי ארזים העבירה לידיו מסמך ובו הציגה תחזית תזרים מזומניה למשך השנתיים הקרובות.

בעלי האג"ח החליטו לדרוש מארזים לחשוף בפניהם את המסמך, והנאמן יעלה את הדרישה בפניה. בנוסף החליטו המשקיעים לדרוש מארזים לפרסם כיצד היא נערכת לפירעון הקרן והריבית של האג"ח, הצפויים בתחילת חודש יוני. התגברות חששות בעלי האג"ח הגיעה ממספר היבטים שבהם עסקה האספה, אף־על־פי שמרבית סעיפי הדיון עסקו בתנאי העסקת הנאמן והתשלומים שיקבל.

לטענת המשקיעים, גם בחששות הנאמן מהתקבולים הכספיים וחילוקי הדעות הפיננסיים שהתגלו לו מול החברה, יש בכדי להעיד על חומרת מצבה של ארזים: "נראה כי הנאמן כל־כך חושש לכספו, אפילו יותר מחלקם של בעלי האג"ח. אם בארזים מסרבים להעביר לו תשלום של 29 אלף שקל - הדבר מהווה סימן גדול לדאגה בעניין מצבה ויכולת התשלומים שלה‭."‬

מנגד, היו מי שטענו כי "לא הוחלט דבר מהותי להמשך. במקום הגישה השלילית והמלחיצה, הנאמן יכול היה לספר למשקיעים אם בתזרים שקיבל ניכר כי מצב החברה בשיפור. ארזים לא יכולה להציג בפומבי כל שינוי בתזרים, משום שהוא מושפע מפעילותה השוטפת. אי־אפשר לדרוש ממנה עדכונים ללא הפסק, כי בסופו של דבר עלול הדבר לפגוע גם במ־ חזיקי האג"ח‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}