י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חדש: ניתן להגיש דיחוי בכל לשכת גיוס

הוראה חדשה של מינהל הגיוס בצה"ל: בחורי ישיבות ואברכי כולל הדוחים את גיוסם יוכלו להגיש את בקשת הדחיה בכל לשכת גיוס. אנשי הלשכה יעבירו את הטופס ללשכה בה הם רשומים • פרסום ראשון

תלמידי ישיבה בלשכת גיוס תל השומר. צילום: שוקי לרר
תלמידי ישיבה בלשכת גיוס תל השומר. צילום: שוקי לרר


הוראה חדשה של מינהל הגיוס בצה"ל: תלמידי הישיבות, הדוחים את גיוסם יוכלו להגיש את בקשת הדחיה לשירות - 'הדיחוי', בלשון העם - בכל לשכת גיוס. אנשי הלשכה יהיו אלה שיעבירו את טופס הדיחוי ללשכה בה הם רשומים.

בימים אלו מגישים כ-50,000 בני ישיבות ואברכי כוללים את בקשת הדחיה לשירות צבאי.

עד לתקופה האחרונה, כל תלמיד היה מקבל זימון ללשכת הגיוס בה היה רשום, והיה עליו להגיע פיזית ללשכה, כדי להגיש את טופס הדיחוי, מצב זה גרם שאלפי בני ישיבות נאלצו לנדוד מישיבתם ללשכת הגיוס, הממוקמת בדרך-כלל סמוך לעיר מגוריהם.

נסיעות אלו, באמצע ה"זמן", גרמו לביטול תורה, והיו מעין "בין הזמנים" זוטא, כאשר בישיבות רבות, ובמיוחד בקטנות שבהן, התרוקנו בתי המדרש מלומדים למשך יומיים בשנה. זאת כיוון שהתלמידים שהם בני 23 ומטה נדרשים להגיש דיחוי פעמיים בשנה, בחודש ינואר ובחודש יולי. הבחורים המבוגרים נאלצים לעשות זאת פעם בשנה - בחודש ינואר.

רבים מהתלמידים נהגו בעבר ללכת ללשכת הגיוס בימי ראשון או חמישי ולעשות "גשר" של שבת בבית - דבר אשר ראשי הישיבות והמשגיחים התנגדו לו נחרצות, בשל "ביטול תורה".

כאמור, ההוראה חדשה של מינהל הגיוס בצה"ל, שמה קץ למצב זה, ומעתה תלמידי הישיבות הדוחים את יגוסם, יוכלו להגיש את הדיחוי בכל לשכת גיוס

יצויין, כי בארץ קיימים קיימות חמש לשכות גיוס: ברחוב רש"י בירושלים, בתל השומר, בטבריה, בחיפה ובבאר שבע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}