י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סין עקפה את גרמניה: הכלכלה השלישית בגודלה בעולם

כלכלת ארה"ב היא הגדולה בעולם, ואחריה יפן. סין עקפה את בריטניה ב-2005. אם סין תמשיך לצמוח בקצב הממוצע שנרשם שם ב-20 השנים האחרונות, בתוך 20 שנה היא תעקוף את ארה"ב

סינים בכותל
סינים בכותל


כלכלת סין עקפה את גרמניה ב-2007 ככלכלה השלישית בגודלה בעולם, כך עולה מנתונים מעודכנים שפרסמה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין. התוצר המקומי הגולמי בסין עלה ב-13%, לעומת ההערכה הקודמת של 11.9%, ל-3.38 טריליון דולר. נתון זה גבוה יותר משל גרמניה, 3.32 טריליון דולר, בהתבסס על חישובי בלומברג תוך שימוש בשער החליפין הממוצע ל-2007.

אנליסטים מעריכים כי עדכון הנתונים לא יסייע במידה רבה להעלות את בורסות סין או את המטבע שלה. "השינוי בהערכות תמ"ג מלפני שנתיים לא ישנה את התחזית לכלכלת סין בטווח הקצר. ההשפעה היחידה היא אולי שלילית, נתונים חזקים מ-2007 עשויים לגרום להאטה ב-2008 להיות חדה יותר", כתב אנליסט.

כלכלת ארה"ב היא הגדולה בעולם, ואחריה יפן. סין עקפה את בריטניה ב-2005. "אם סין תמשיך לצמוח בקצב הממוצע שנרשם שם ב-20 השנים האחרונות, וגם ארה"ב תצמח בשיעור דומה, בתוך 20 שנה תעקוף סין את ארה"ב", אומרים מומחים. "אין ספק שהדבר עומד לקרות – זאת רק שאלה של זמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}