י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בניגוד לשמועות: 'סורוצקין' לא ייסגר

בעקבות שמועות על בעיות כלכליות בכוללי 'עטרת שלמה' וסגירתם, הוציא הרב סורוצקין מכתב שהופנה ללומדי ה'כוללים' בו נכתב: "השמועות על סגירת ישיבתנו שקר יסודם. מטרתם להחליש ידיעת שמו"

הרב סורוצקין. "הייתם רואים שגם חושך זה לאור יחושב"
הרב סורוצקין. "הייתם רואים שגם חושך זה לאור יחושב"

המצב הכלכלי הקשה מהווה כר נרחב לדמיונם של "אנשי המקוואות". מידי מספר ימים מופרחות לחלל האוויר שמועות על סגירת מוסד כזה או אחר. אין ספק, הקריסה הכלכלית ברחבי העולם הביאה רבים מהמוסדות לפת לחם של ממש. אך אין ראי מצב קשה, כראי סגירת המוסד לחלוטין.

אחד המוסדות הנמצאים בקשיים גדולים מזה זמן רב, הם הכוללים הנמצאים בראשות הרב שלום בער סורוצקין. בכוללים הללו לומדים מאות רבות של אברכים, ונדרש סכום עתק בכדי להמשיך ולהחזיק את המוסד. סורוצקין, הנחשב לאשף בתחום גיוס הכספים, ניהל עד לא מכבר בהצלחה רבה את ממלכתו, כשהוא זוכה לליווי צמוד של הגראי"ל שטיינמן. הגראי"ל, שרואה חשיבות עליונה בכוללים אלה, התקשר לא פעם לגבירים בארה"ב על מנת שיתמכו במוסד.

אלא שלאחרונה הוביל המצב הקשה לחרושת שמועות על קריסת ה'כוללים' באופן סופי.

השמועות, שנראו כמבוססות, גרמו לאי ודאות ולחוסר יישוב הדעת אצל אברכים רבים, שגם כך נמצאים במצב כלכלי קשה. כיוון שכך, הוציא הרב סורוצקין, בהכוונתו של הגראי"ל שטיינמן, מכתב הכחשה לשמועות. המכתב נתלה בכל הכוללים של הרשת.

'בחדרי חרדים' מביא את המכתב, בפירסום ראשון:

המכתב שנתלה בכוללים בראשות הרב סורוצקיןצילום: המכתב שנתלה בכוללים בראשות הרב סורוצקין
המכתב שנתלה בכוללים בראשות הרב סורוצקין


"אמנם ההכרח לא יגונה, כי בעת הזאת על אף שלכאורה חושך ימלא ארץ צריך להודיע את שאינו יודע, כי גם עתה יד ה' בחסדו עלינו הגדיל ואם הייתי יכול להיות יותר בחברתכם ולהודיע ניסיו שבכל יום איתי, הייתם רואים שגם חושך זה לאור יחושב.

אמת שיש קשיים אבל יש מחר שאינו לאחר זמן שנזכה לראות בחסדי ישועתו, ובעיקר רציתי לומר כל השמועות על סגירת ישיבתנו מטרתם שמהלכים בין כותלי בית מדרשינו, בדבר גודל הקושי ועתיד ישיבתנו, שקר יסודם. ומטרתם להחליש ידיעת שמו והבטחתו שלא תישכח מפי זרעו.

בעזרת ה' כל המקומות לעולם יעמדו כמתכונתם כבתחילה, ובעוד יעבור תקופת משברי תבל עוד יתרבו ויתווספו ספסלי בית מדרשינו. ליבי עמכם בצר לכם ועושה אני כל שביכולתי להשתדל למענכם כי הוא יעודי וחיי לראות בטוב ה' בהיכלו עם יודע דעת ותבונה. ויום יום בעזרתו יתברך, לא אנוח עד שירווח לכם ויחדיו נעבור תקופה זו ורק חיזקו ואימצו כי עוד נראה בטוב ה' עמנו.

דעו! כי מה שלא שמעתם מפי ממש לא היה ולא נברא ודמיונו של המספר הוא זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}