י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אחים לצרה

המידות התרומיות של עמך- בית ישראל, נחשפות בשעות קשות. 'בית התבשיל' בני ברק, אי של הצלה לקשיי יום התגיסו להאכלת תושבי הדרום שהצפינו לרגל המצב הקשה • עולם של חסד

מנהלי 'בית התבשיל' בחלוקת האוכל
מנהלי 'בית התבשיל' בחלוקת האוכל

'בית התבשיל' בעיר בני ברק, סיפק כ3000 סעודות שבת לתושבי הדרום שנמצאים בבני ברק והמרכז. כמו כן, במהלך ימי המלחמה עד כה, אכלו על שולחן בית התבשיל וקיבלו לבתי האכסניה שלהם, יותר מאלף סועדים מדי יום בנוסף לסועדים הרגילים של כל ימות השנה.

אנשי בית התבשיל עבדו בימים רביעי , חמישי ושישי סביב השעון כדי להספיק לבשל את אלפי המנות שלא יישאר אף יהודי רעב ובוודאי שלא יחסר המזג ממשפחות היהודים מהדרום, שנאלצו להצפין מאימת הטילים.

ביום שישי עם ההכנות האחרונות הגיעה פניה על משפחה אשדודית שקיבלה פיק ברכיים בשעה 14:30 בצהרי יום שישי , יהודי יקרים שמצוות הכנסת אורחים בוערת בליבם דאגו להם לדירה לשבת במעונה של משפחה שנסעה מהעיר לרגל שמחה משפחתית. במקביל פנו אל בית התבשיל בבקשה לספק סעודות לשבת, אם הדבר ניתן , הצוות התארגן במהירות וכאשר המשפחה האשדודית הגיעה לבני ברק בשעה רבע לארבע היו הסעודות מוכנות עבור תשע הנפשות.

כך עברו אנשי הכנסת אורים עד הדלקת נרות אך סיימו את עבודתם מתוך תחושת הקלה כשאר הספיקו בעזרת ה' את כל המטלות גם אלה שלא היו קלות.

קרוב לשבת התקבלה בבית התבשיל קריאת חירום טלפונית, המטלפן סיפר על חיילים דתיים, שבאו לשבות בבית החולים שיבא בתל השומר עם פצועים מהיחידה כדי לחזק את רוחם ולעודדם, ומבקשים את סעודות השבת.

בית התבשיל הכין במהירות את סעודות השבת. בערכות מיוחדות נארזו 35 מנות של כל מטעמי השבת, החל מדגים ובשר וכלה בכל התוספת המקובלות. כדי לאפשר לחמם את המזון, שיגרו להם גם פלטות שבת ואת כל הציוד.

במוצאי שבת התקבל אצל ראשי בית התבשיל טלפון מרב היחידה, שהביע בהתרגשות את תודתו ותודת החיילים. הוא אמר כי השבת עם כל מטעמיה, היתה קידוש שם שמים. האוכל היה טעים וטרי להפליא, והוא ליווה את האווירה של שבת קודש ושל אמונה והתחזקות .

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}