י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"עובדים איתנו בשיטת: 'השתמש וזרוק'"

סאטמר, שהפכה לשק החבטות של הציבור הישראלי משיבה מלחמה: "כשצריכים אותנו - מכירים את הכתובת, וכשהאידיאולוגיה לא תואמת - אנו מותקפים. אנו דואגים לחיי יהודים לא פחות מכולם"

החיד"ו ווייס (משמאל)  הגר"ש עמאר ועו"ד מרדכי ציבין
החיד"ו ווייס (משמאל) הגר"ש עמאר ועו"ד מרדכי ציבין


קהילת סאטמר הפכה בשנים האחרונות לשק החבטות של הציבור בארץ-ישראל. ההתקפות נגד הקהילה מקבלות דגש מיוחד בזמן מלחמה. תמונות של אנשי סאטמר מפגינים נגד מדינת ישראל מצליחות לרופף את שרידי העצבים של אזרחי המדינה. עצבים שרופפים גם כך.

מסתבר, שלאנשי קהילת סאטמר, נמאס. נמאס להם לראות את ההתקפות הסדרתיות נגדם. נמאס להם להיות שק החבטות של החברה הישראלית. ונמאס להם מהאשמות, שלטענתם הינן חסרות שחר. נמאס - והם מחליטים להשיב 'מלחמה'.

באתר 'בחדרי חרדים' פורסמה כתבה על התנגדותו של דיין קהילת סאטמר באנטוורפן, החיד"ו וייס, לעצרת תפילה והפגנת סולידריות עם חיילי צה"ל.

החיד"ו וויס התנגד לעצרת למען חיילי צה"ל


החיד"ו, באמצעות עו"ד מרדכי ציבין, הסתייג מהדברים, ואמר:"המידע פורסם על ידי דובר שקר ומחרחר ריב, החיים של כל יהודי יקרים מאד מאד, וכידוע שעל מנת להציל נפש יהודי מחויבים אפילו לחלל שבת. וכי הוא לא התנגד לקיום תפילה למען החיילים, אלא אדרבה הוא ביקש להתפלל למען הצלת יהודים". מהמידע שהגיע למערכת 'בחדרי חרדים' עולה, כי החיד"ו התנגד להפגנת סולידאריות עם חיילי צה"ל, אך לא התנגד לעצם התפילה בעד היהודים הנמצאים תחת אש.

עו"ד ציבין אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "מגוחך בעיניי לשמוע ביקורת על יהודי גדול, אשר מפעל חייו, הוא פעילות במסירות נפש לפדיון שבויים ומעשי חסד ליהודים בכל רחבי העולם. החיד"ו הוא איש אמת, אשר פיו ולבו שווים ומעולם לא הסתיר את משנתו האידיאולוגית, להבדיל ממנהיגים חרדים אחרים, אשר דעתם כלפי הציונות כדעתו, אך כלפי חוץ הם אומרים את מה שלכולם נעים לשמוע, ולהבדיל מאחרים אשר מוכרים את האידיאולוגיה שלהם תמורת נזיד אד"שים".

"רק לאחרונה", מספר עו"ד מרדכי ציבין ל'בחדרי חרדים', "הייתי מעורב אישית במספר מקרים בהם החיד"ו וויס יצא מגידרו על מנת לעזור ליהודים באשר הם". לפני מספר שבועות פנה האלוף (במיל.) גיורא איילנד, יו"ר המועצה לביטחון לאומי, להחיד"ו בכדי שיפעיל את קשריו הענפים ברחבי העולם, על מנת למנוע את הסגרתו של סא"ל (מיל.) יאיר קליין מרוסיה לקולומביה.

הדיין שקיבל את הפניה, היפנה את עו"ד ציבין אל אחד מעורכי הדין הבכירים בבלגיה, בעל מהלכים בשלטון הבלגי, על מנת לצרפו לצוות ההגנה של קליין בבית הדין לזכויות אדם שעל יד מועצת אירופה בשטרסבורג. לבקשת ציבין, הוציא ביה"ד לזכויות אדם צו זמני, האוסר על הרוסים להסגיר את קליין, עד לדיון בתיק לגופו. ציבין אומר ל'בחדרי חרדים', כי הדיין משתתף באופן אישי בתשלום חלק משכר ההטרחה.


כמו כן, הדיין נפגש בעבר עם הנשיא לשעבר של איראן, מוחמד חאתמי, על מנת לנסות להציל 12 יהודים שנעלמו באיראן, ועד היום לא ידוע מה עלה בגורלם. ציבין: "נכחתי בפגישה של הדיין עם אחד מראשי מערכת המודיעין בישראל, אשר בה הדיין מסר דו"ח מלא מהפגישה עם חתאמי".

בסאטמר אומרים: "עובדים איתנו בשיטת: 'השתמש וזרוק'. 'הכושי עשה את שלו, עכשיו הוא יכול ללכת', מתי שצריכים אותנו, יודעים את הכתובת, ומתי שהאידיאולוגיה שלנו לא תואמת בדיוק את האידיאולוגיה הישראלית - אנחנו הופכים לשק חבטות. אנחנו עושים מספיק בשביל יהדות העולם, אנו דואגים לחיי יהודים לא פחות מכולם, בכדי לכל הפחות לקבל יחס הוגן בתקשורת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}