י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לבייב מוכר כמחצית מהחזקותיו ב'מגדל הקריה'

החברה תמכור 51% מההחזקות שלה בבניין לקרן בריטית תמורת כחצי מיליארד שקל.בחודשים האחרונים ניהלה אפריקה ישראל מספר משאים ומתנים במטרה להקטין את המינוף של החברה

ר' לוי לבייב. צילום:  ישראל ברדוגו
ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

אפריקה ישראל שבשליטת ר' לוי לבייב, חתמה על חוזה למכירת מגדל הקריה שבהחזקת החברה הבת של החברה, אפריקה נכסים. החברה תמכור 51% מההחזקות שלה בבניין לקרן בריטית תמורת כחצי מיליארד שקל. לפי הדוח השנתי לשנת 2007 של החברה, שווי השוק של המגדל הוא 841.6 מיליון שקל.

אפריקה נכסים רכשה במאי 2007 50% מהזכויות שלה בחברת מחצית היובל משותפתה להקמת הבניין, מנרב, ב-517.5 מיליון שקל. המשמעות: המימוש של מחצית הבניין הוא מימוש בהפסד.

המכירה לקרן הבריטית היא מכירה של 51% בחברה, שהייתה משותפת למנרב ואפריקה ישראל והמחזיקה מלבד הזכויות בקרית הממשלה בת"א גם במעונות הסטודנטים הנבנים באוניברסיטה העברית בירושלים. מנרב הרוויחה מהמכירה של הנכסים לאפריקה ישראל 95 מיליון שקל לפני מס.

בחודשים האחרונים ניהלה אפריקה ישראל מספר משאים ומתנים במטרה להקטין את המינוף של החברה ולשפר את יחסיה הפיננסיים.

מגדל הקריה, הממוקם ברחוב קפלן פינת דרך בגין בתל אביב, מתנשא לגובה של 36 קומות משרדים והוא כולל גם שש קומות חנייה. המגדל, ששטחו הכולל הוא כ-72 אלף מ"ר, הוקם בשנת 2005 על ידי אפריקה ישראל וחברת מנרב. במקור היה המגדל אמור לכלול 26 קומות בלבד שהיו מיועדות למשרדי ממשלה, אולם היזמים החליטו להוסיף 10 קומות ולשווקן למגזר הפרטי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}