י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השלג עיכב - הטיסה נדחתה למוצ"ש

טיסת 'אל על' ממדריד לת"א נדחתה למוצ"ש בשל חשש לחילול שבת. המטוס כבר היה על המסלול, אך בשל סופת שלגים התעכבה המראתו. סמנכ"ל המבצעים ורב החברה הורו: לדחות הטיסה עד למוצ"ש

השלג עיכב - הטיסה נדחתה למוצ"ש

חברת 'אל-על' הורתה לדחות טיסה שהיתה אמורה להמריא ממדריד שבספרד ולנחות בישראל ביום שישי - עד לאחר צאת השבת.

טיסת 'אל-על' 396, אמורה היתה לנחות בישראל בשעה 15:20. המטוס כבר יצא ממקום חנייתו בשדה התעופה במדריד, כשעל סיפונו עשרות נוסעים. בעת שהחל בסיבוב לעבר מסלול ההמראה, החלה להתפתח במקום סופת שלגים עזה, שמנעה את כל ההמראות והנחיתות לזמן-מה.

קברניט המטוס הודיע על העיכוב הצפוי לאגף המבצעים והשליטה ב'אל-על', וביקש הבהרות כיצד לנהוג במקרה זה. סמנכ"ל המבצעים והשליטה, ליאור יבור, קיבל את הנתונים לפיהם ההמראה תתעכב בכשעתיים, כשהמשמעות היא: זמן הנחיתה המשוער יתאחר עד לשעה וחצי לאחר כניסת השבת בישראל.

בהתייעצות עם רב החברה, הרב יוחנן חיות, הוחלט לעכב את הטיסה עד לאחר צאת השבת במדריד. כל הנוסעים שוכנו בבתי מלון בעיר, ורק לאחר צאת השבת המריא המטוס בדרכו לישראל.

מ'אל-על' נמסר: "מדיניות החברה הינה לדחות טיסות בימי שישי, כאשר ישנו חשש לחילול שבת - עם מחמת תקלות טכניות או עיכובים בעת ההמראה. 'אל-על' דבקה במחויבותה שלא לקיים טיסות לאחר כניסת השבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}