י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השכנים במומביי "לא רוצים את חב"ד" לידם

קצת יותר מחודש לאחר מתקפת הטרור האכזרית שפקדה את מומבאי שבהודו, מדווחים כלי התקשורת בעיר, כייתושבי שכונת קולאבה, בה ממוקם 'בית נארימן', אינם רוצים שבית חב"ד יחזור לתפקד במקום

תושבי השכונה מתגודדים. בקטן: בית חב"ד ההרוס. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם
תושבי השכונה מתגודדים. בקטן: בית חב"ד ההרוס. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם


קצת יותר מחודש לאחר מתקפת הטרור במומביי שבהודו, בה נרצחו 179 בני אדם, מדווחים כלי התקשורת בעיר, כי תושבי שכונת קולאבה, בה ממוקם 'בית נארימן' - המוכר כבית חב"ד מומביי - אינם מוכנים שבית חב"ד יחזור לתפקד במקום. הם אף החלו להאבק חוקית בנידון. כך מדווח אתר שוטרעם.נט.

"אין לנו שום דבר נגד ישראל או אנשי חב"ד", אומר אחד מראשי המאבק, וחבר העירייה. "הם גרו כאן לתקופת זמן ארוכה. אך ההתקפה הזו כוונה נגדם בשל היותם יהודים. המלחמה העקובה מדם בין היהודים למוסלמים, לא תסתיים כל כך מהר. התקפה כזו יכולה להתרחש שוב, אין אף אחד שיכול להבטיח לנו שזה אכן לא יקרה".

לשאלת כתב העיתון 'הינדו': "האם ביטחון ברמה גבוהה, לא ישנה את פני המצב?" - השיב האיש: "הם יאבטחו את הבניין, והם יהיו בטוחים, אבל מי יהיה ערב לביטחון שלנו? אנחנו אנשים עניים מאוד, אין לנו תקציב לכלום. בלילה של מתקפת הטרור, לקח למשטרה שעות להגיע לכאן. וכרגע אנחנו אלו שערבים לבטחון של עצמנו".

"מרכז שכזה, אמור להבנות בשטח פתוח ולא בנוי, בו תהיה אפשרות לאבטח את המקום ברמה גבוהה שתוכל לעזור במקרים שכאלו", אומרים התושבים.

למאבק חברו התושבים, לצד מספר מיהודי הקהילה החוששים מאנטישמיות, וחלק מחברי העירייה.

במהלך חג החנוכה חזרו לבית חב"ד הורי הנרצחים הי"ד, לצד בני המשפחה ויו"ר המרכז לענייני חינוך, הרב משה קוטלרסקי, האחראי על מערך בשליחות של חב"ד - שהבטיח לבנות ולהקים במקום בית חב"ד חדש.

היכן תיושם ההבטחה? זאת עדיין לא ידוע. במיוחד לא לנוכח ההתפתחויות בשכונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}