י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שבת היא מלזעוק

תחנות הרדיו יפעילו גל שקט מיוחד בשבת קודש. 'בחדרי חרדים' מביא את כל התדרים שיפעלו במתכונת גל שקט בשבת. הגר"ש עמאר: "כל מי שמקדים להזעיק עזרה הרי זה משובח. מי שמחמיר עובר על עשה"

הראשון לציון הגר"ש עמאר
הראשון לציון הגר"ש עמאר

ערב שבת קודש, עשרות אלפי תושבי הדרום שומרי השבת, מחכים להוראות ברורת כיצד לנהוג במהלך השבת.

הראשון לציון הגר"ש עמאר, הדריך היום (ו') את תושבי הדרום כיצד לנהוג בשבת תחת אש.

על הגל השקט: "במקום שלא שומעים את האזעקה חייבים לשים את הגל השקט, במקום ששומעים את האזעקה לא חייבים לשים גל שקט, אבל מי שחושש יכול לשים, ויש לו על מי לסמוך".

על הוראות כוחות הביטחון: "יש להקשיב לכל מה שיאמרו ללא שום הוראת היתר. המציאות הוכיחה שמי שהיה קשוב לכוחות הביטחון, לא נפגע. כל מה שאומרים יש לעשות ואין שום שאלה של חילול שבת".

על בתי הכנסיות: "יש להתפלל במקום מוגן. בית הכנסת שיש לו מקלט עדיף להתפלל שם. ובכל מקרה אין להתפלל במקום שאינו מוגן".

קריאה לכוחות הביטחון: "מיד עם נפילת טיל או כיוצא באלו יש לקרוא לכוחות הביטחון. והמקדים תבוא עליו ברכה,, אין כאן שום שאלה של חילול שבת. ולהפך, מי שלא יקרא לכוחות הביטחון וההצלה עובר על עשה".

על תפילה מיוחדת: " לכל בתי הכנסיות יש להרבות בתפילות בלילה וביום למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל. יש לעשות מי שברך למען חילי צה"ל. וכדאי להגיד את תפילת הרש"ש: שיר המעלות אשא עיני, שיר המעלות לולא ה' שהיה לנו. ולאחר מכן להגיד יב' פעמים את הפסוק: "לעולם ה' דברך ניצב בשמיים", ובעזרת ה' נזכה להימלט מכל צרה".


בחדר חרדים מגיש לכם את פריסת התחנות המפעילות גל שקט באיזור הדרום:
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}