ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אולי יחוס אולי ירחם

גדולי ישראל יוצאים בקריאה מיוחדת: לקבוע את צום י' בטבת ליום תפילה ובקשה בשל הלחימה בדרום. בקריאה מופיעה הוראה: להתכנס בשעת תפילת מנחה לאמירת תהילים וסליחות • פרסום ראשון

בתפילה בכותל. תמונת אילוסטרציה
בתפילה בכותל. תמונת אילוסטרציה

ימי הלחימה בדרום, אשר גוררים ירי בלתי נפסק של מרגמות לישובי הדרום, ולסכנת נפשות של אלפי מחילינו, אינה מותירה אדישים את גדולי ישראל. במכתב שנכתב בימים האחרונים עליו חתומים גדולי ישראל נכתב: "כאשר מצב המלחמה שבני עולה חורשי רעה וזדון מתנכלים ופוגעים בבני עמנו, ישובים רבים בארה"ק נמצאים בסכנה ובחרדה, זאת מלבד הסכנה הקיומית של הישוב כולו"

גדולי ישראל החליטו לקבוע את צום עשרה בטבת ליום תפילה ובקשה מרבונו של עולם, אולי יחוס אולי ירחם: "אשר ע"כ ניקהל ונעמוד על נפשנו להתריע ולהתפלל לפני ד' ביום צום עשרה בטבת הבעל"ט אחה"צ בעת תפילת מנחה, כל סביבה בביהכנ"ס שלה, באמירת תהילים, תפילות, סליחות ואבינו מלכנו".

גדולי ישראל נוקבים גם את פרקי התהילים "סדר אמירת התהילים כמובא בטור הל' תענית" ומפרטים את המזמורים


את המכתב הם חותמים: "והקב"ה יענה אותנו משמים, ויסיר מאתנו את מצב המלחמה והסכנה, ויביא קץ לצרותינו ומזור לחולי עמו ישראל, ונתברך בגשמי טובה וברכה, ויקבל תפילותינו ברחמים ונזכה לביאת משיח צדקנו במהרה מתוך רחמים וחסדים גדולים אמן".

על המכתב חתמו הגרי"ש אלישיב, האדמו"ר מסדיגורא, הגר"ש אוירבעך, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ש וואזנר, הגראי"ל שטיינמן, האדמו"ר מנדבורנה, האדמו"ר מלעלוב, הגרח"פ שיינברג, הגר"י הגר. הגר"ג אדלשטיין, הגר"נ קרליץ, הגר"ש בעדני, הגר"מ גרוס, והגרמ"צ בגרמן.

המודעה תתפרסם מחר (ג') ביומונים החרדיים.

הבוקר הורה הגר"ע יוסף להתפלל לשלומם של החיילים ותושבי הדרום, ובעת התפילה וקריאת התורה, בירך הגר"ע יוסף את החיילים ואזרחי הערים בדרום. לאחר התפילה אמר כי חובה על כל אחד ואחד, לברך את החיילים כאילו היו בניו.

האדמוצילום: האדמו
האדמו''ר מערלוי בתפילת שחרית הבוקר

גם בחסידות ערלוי ישנה התעוררות מיוחדת לרגל המצב. היום (ב') במהלך תפילת שחרית, לאחר ובא לציון, באמצע קדיש לפני תתקבל, קרא כ"ק האדמו"ר מערלוי שליט"א בחומש פסוק זה:

"וְכִי-תָבֹאוּ מִלְחָמָה בְּאַרְצְכֶם, עַל-הַצַּר הַצֹּרֵר אֶתְכֶם--וַהֲרֵעֹתֶם, בַּחֲצֹצְרֹת; וְנִזְכַּרְתֶּם, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְנוֹשַׁעְתֶּם, מֵאֹיְבֵיכֶם" - במדבר פרשת בהעלותך (י' ט').

ולאחר מכן תקע בשופר תשר"ת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד