י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שומר פתאים ה'

הפיגוע הלאומני במודיעין עילית העלה לסדר היום את השאלה: מותר להעסיק ערבים באיזורים חרדיים? אברכים שהציגו את השאלה לגדולי ישראל, נענו: "שכנים יכולים למנוע העסקת ערבים"

פועלים ערבים. תמונת אילוסטרציה
פועלים ערבים. תמונת אילוסטרציה

הפיגוע במודיעין עילית, בו נפצע באורח קשה אריה דויטש, העלה לראש סדר היום את שאלת העסקת עובדים פלסטינים באיזורים יהודיים. הפיגוע הצביע על הסולידריות שמפגינים הפלסטינים באשר הם, וכי הם מזדהים עם מרצחי החמאס בעזה, ואף חשודים בעצמם על הרציחה. לאחר הפיגוע החליט מח"ט האיזור שלא לאפשר כניסת ערבים לתוך העיר.

עוד בנושא:

הכתובת על הקיר, במודיעין עילית
הפיגוע במודיעין עלית: החמרה במצב הפצוע
5 נפגעים בפיגוע דקירה במודיעין עילית


ההוראה לא מצאה חן בעיני ראשי עיריית מודיעין עילית, המעוניינים בהמשך העסקת ערבים בעיר. במסגרת פעולות הריכוך של תושבי העיר, לקראת החזרת ערבים לעבודה, הוציא דובר העירייה הודעה לעיתונות, לפיה האירוע היה על רקע סכסוך עסקי. הפיכת האירוע מלאומני לעסקי היה בכדי לשלוח מסר לתושבים, כי הערבים העובדים בעיר הינם שוחרי שלום ואוהבי ישראל, ובמקרה דנן היתה הסלמה בסכסוך עסקי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בידיעה שהועברה לעיתון 'יתד נאמן' נכתב שהאירוע היה על רקע סכסוך עסקי. אלא שברגע האחרון הוחלף הנוסח, ונכתב שהרקע היה לאומני, זאת עקב הוראת דודו של הפצוע, הגרב"ש דויטש, המשמש בוועדה הרוחנית של העיתון.

בהמשך למגמה זו הובאו מפקד איו"ש, נועם טבעון, וסגן אלוף שלמה ועקנין מפיקוד העורף, לביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני ברק, בכדי לקבל היתר הלכתי להעסיק ערבים בעיר. הגראי"ל אמר לאנשי הצבא שניתן להחזיר ערבים לעבוד במודיעין עילית, רק שהדבר ייעשה בהדרגה ובגיל בוגר.

מספר אברכים, תושבי העיר, עלו לגדולי ישראל, כשהם מעלים בפניהם שאלה: האם יש לחשוש מעבודת הערבים בעיר, מכיוון שהורגלו לעבודת הערבים ובדבר שדשו בו רבים נאמר "שומר פתאים ה'"?

הגרי"ש אלישיב ענה שיש מקום לומר דשו בו רבים, רק על ערבים בעלי אישורי שהייה. ערבים שאין להם אישורי שהייה, לא שייך להגיד דשו בו רבים מכיוון שיש בדבר סכנה.

האברכים עלו גם למעונם של הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ, הציעו בפניהם את השאלה - ונענו: אם יש התנגדות לשכנים, זכותם להתנגד ולטעון שהם חוששים מאותם פועלים. הטענה שבדבר זה דשו רבים, ו'שומר פתאים ה'', שייך רק בהוראה כלפי עצמו, אולם הוא אינו יכול להכריח אחרים במידת הביטחון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}