י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

קילל בבית כנסת וחוייב ב-35 אלף ש"ח

בית משפט בירושלים הרשיע מתפלל שגידף את חבירו בבית הכנסת, וחייב לפצותו, אבל פטר אותו מפרסום התנצלות: "אין כל תכלית להורות לנתבע לצעוק בשבת לאחר התפילה, כי הוא מתנצל על הדברים"

קילל בבית כנסת וחוייב ב-35 אלף ש"ח
אתר בתי המשפט

בית משפט השלום בירושלים הרשיע מתפלל שגידף את חבירו בבית הכנסת, וחייב לפצותו ב-35,000 שקל, בגין 'לשון הרע'.

מדובר בשכנים המתפללים בבית כנסת בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. הנתבע גידף את המתפלל ביציאה מבית הכנסת, ובדרך חזרה מביתו, לעיני חבריו, ולעיני רב השכונה, הרב איסר קלונסקי, שאף הגיע להעיד בבית המשפט.

השופט יצחק מילנוב קבע כי על פי החוק "לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצידם". על כן חייב השופט את המתפלל שגידף את חבירו בתשלום פיצוי לשכינו, כשהוא קובע כי מטרת החוק היא "שיחנכו את הקהל ויחדירו לתודעתו כי שמו הטוב של אדם, בין אם הוא איש פרטי, ובין אם איש ציבורי, אינו הפקר, וכי יש ממש במה שנאמר בספר 'קהלת': 'טוב שם משמן טוב'".

בהמשך כותב השופט, כי בדרך כלל מחייב בית המשפט את מפרסם לשון הרע לפרסם התנצלות, ולדוגמא: באם לשון הרע התפרסם בעיתון, הרי שההתנצלות תתפרסם בעיתון, אך במקרה זה פסק השופט כי "אינו רואה כל תכלית להורות לנתבע לצעוק בשבת לאחר התפילה, כי הוא מתנצל על הדברים שאמר בשבת בה פרסם את לשון הרע".

בסופו של דבר חייב השופט את בעל ה'לשון הרע' לפצות את התובע בסך 35,000 שקל, בגין עגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו, ואף חייבו לשלם 5,000 שקל הוצאות משפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}