י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פורעים ערבים עקרו מצבות בהר הזיתים

איש החברה קדישא, ר' אלעזר גלבשטיין ל'בחדרי חרדים': "זו לא הפעם הראשונה שערבים מנתצים קברים בהר הזיתים. אך מה שהיה היום לא ראינו מעולם"

הר הזיתים. צילום: אליהו הלוי
הר הזיתים. צילום: אליהו הלוי

פורעים ערבים התפרעו היום (א) בהר הזיתים, תוך שהם מנצתים קברים, במחאה על מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה.

"זו לא הפעם הראשונה שערבים מנתצים קברים בהר הזיתים", אומר איש החברה קדישא, ר' אלעזר גלבשטיין ל'בחדרי חרדים'. "אך מה שהיה היום לא ראינו מעולם. היו מקרים שבאו צעירים ערבים וילדים וניתצו פה ושם קברים, אבל עשרים ערבים שבאים במאורגן לא היה מעולם".

זה קרה בשעות הערב: פורעים ערביים, המתגוררים בשכנות להר הזיתים, באזור דרום מזרח של ההר, נכנסו לתוך חלקות של יהודים, בסמיכות לחלקה של תולדות אהרן, הרימו פלטות של אבן וניצתו מצבות, תוך שהם משליכים את האבנים על הכביש, ברחוב דרך יריחו, על מנת ליצור מחסומים בכביש ולמנוע מרכבים יהודים לנסוע באזור.

כשסיימו לכלות את חמתם על המצבות במקום, החלו להצית צמיגים בכביש, ועברו למקומות נוספים בהר. "הם ניסו לחלל מה שיכלו באיזור. לאחר מכן עלו מערבה, קרוב לבניין שהיה בעבר משטרת שי וגם שם השחיתו מכל הבא ליד".

לדברי הרב גלבשטיין, "תושבים המתגוררים באיזור, ואגודת השומרים של החברה קדישא, דיווחו על האירועים למשטרה - שבוששה מלהגיע. רק לאחר כשעה הגיעו למקום שני ג'יפים של מג"ב, שלא התערבו עד שהגיעו כוחות תגבורת לאיזור. רק לאחר מכן פינו לוחמי מג"ב את הפורעים מהאיזור ומהכביש, ופינו אותם ברימוני גז ואמצעים לפיזור הפגנות. כל החלקות שחוללו הן חלקות ישנות, בהם קבורים צדיקי עולם". הרב גלבשטיין מציין, כי הפורעים התמקדו בעיקר באזור דרום מזרח של הר הזיתים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}