י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מדוע הסתלק הרב אושרי בבושה מלעלוב?

רבי משה אושרי, גיסו של גאב"ד מאקווא, הגיע כמנהגו זה עשרות שנים ל'מלווה מלכה' בלעלוב. אלא שהפעם הוא נאלץ לעזוב בבושת פנים את בית המדרש. מדוע? הנה השתלשלות האירועים

הבכירים ממתיקים סודות, ה'שטח' רועש. ח"כ פרוש ויהושע פולק  עם חנוך זייברט מגור. צילום: אליהו הלוי
הבכירים ממתיקים סודות, ה'שטח' רועש. ח"כ פרוש ויהושע פולק עם חנוך זייברט מגור. צילום: אליהו הלוי

למעלה מחודש ימים חלפו מאז כשלון הבחירות בירושלים, והרוחות בציבור החרדי החלו להירגע. כעסם הטבעי של חברי סיעת 'שלומי אמונים' נגד חסידות גור תועל לכיוון עיתון 'המבשר', ואילו ראשי המפלגה כבר נצפו ביום חמישי האחרון בכנס סיעת 'אגודת ישראל', כשהם ממתיקים סודות עם ראשי 'הסיעה המרכזית'. כי מה לעשות - יצר ההישרדות הפוליטית חזק יותר מהכל.

אולם דומה כי "השטח" של 'שלומי אמונים' עדיין רועש וגועש, לפחות בחלקו. במוצאי-שבת האחרון, ערך האדמו"ר מלעלוב את סעודת המלווה המלכה בבית מדרשו ברחוב ברויאר בבני-ברק, בהשתתפות מאות חסידים ואוהדים, שהגיעו מכל רחבי הארץ.

בין הבאים היה גם הרה"ג רבי משה אושרי, גיסו של גאב"ד מאקווא ומחשובי חסידי גור, המגיע זה כבר עשרות שנים למלווה מלכה בלעלוב, כמו לאירועים מרכזיים אחרים בחסידות.

השבוע, כשהגיע הרב אשורי לבית הכנסת, ניגש אליו אברך ודחף לידו טופס הרשמה לעיתון 'המבשר'. כשהרב אושרי ראה את תוכן הדף, החזירו לאברך - ונכנס לתוך בית המדרש.

אולם אם הרב אושרי חשב שכעת הכל מאחוריו, התברר לו כי בחסידות, השקטה בדרך-כלל, ישנם גורמים שוליים המעוניינים ללבות את האש מחדש. אחד האברכים, צבי וינשטוק, החל לדבר בקול רם נגד הרב אושרי - והקהיל מסביבו עשרות אברכים, תוך שהוא מעורר התקהלות גדולה נגד הרב אושרי. מטבע הדברים, ההתקהלות ניכרה היטב בבית המדרש.

כשהרב אושרי ראה כי ויינשטוק ממשיך להתסיס נגדו, וכי כל העיניים מופנות כלפיו, לא נותרה לו ברירה אלא לעזוב בבושת פנים את בית המדרש.

פנינו לויינשטוק לקבלת תגובה על האירועים, אולם הוא בחר שלא להגיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}