י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כל הגברים ימינה, כל הנשים שמאלה

הרב מענדל פוקס, רב רמות ד' בירושלים, יזם תקנות חדשות: בצרכניה השכונתית יהיו 2 קופות - לגברים ולנשים. התושבים גם הומרצו להעביר הקניות הגדולות לתחילת השבוע, למניעת צפיפות • פרסום ראשון

חנות מכולת. צילום: מנח זרקא
חנות מכולת. צילום: מנח זרקא

המלחמה על גידרי הצניעות עולה מדרגה: אם עד עתה התנהל עיקר המאבק של הרבנים על שמירת הצניעות בביגוד, הרי שבשכונת רמות ד' בירושלים, יזם רב השכונה, הגרמ"מ פוקס - המכהן גם כמו"צ מטעם 'העדה החרדית' וחסידות ויזניץ - תקנות חדשות. הפעם בצרכניה השכונתית...

לפי התקנות שהתקין הרב פוקס, יהיו בצרכניה שתי קופות - האחת לגברים והשניה לנשים. בנוסף לכך, המריץ הרב פוקס את תושבי השכונה להעביר את הקניות הגדולות, המתבצעות בסופי שבוע, לתחילת השבוע, זאת על מנת להוריד את העומס בחנות בסופי השבוע ולמנוע צפיפות.

הצרכניה השכונתית נמצאת בבעלותם של שני אחים חסידי ברסלב, השמחים בתקנות החדשות. הם מצידם הבטיחו 'מתן שכרה בצידה' למי שייענה לתקנות: מידי שבוע תתקיים בצרכניה הגרלה על מוצרים יקרי ערך, בה יקחו חלק כל מי שיקדימו את קניותיהם לתחילת השבוע.

לפי מקורבים אל הרב פוקס, התקנות נוצרו לאחר שבלילות שבת שוטטו נערי שוליים בשכונה וגרמו נזק לצביונה. בשבת האחרונה האריך הרב פוקס בדברים שנשא על החובה לתקן את הפרצות, ואמר כי על ההורים לשמור על ילדיהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}