י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"עננו בורא עולם"

בד"צ 'העדה החרדית' הוציא קריאה להוסיף בתפילות את בקשת 'עננו' בעקבות עצירת הגשמים. במהלך השנה האחרונה נרשמה במפלס הכנרת הירידה החדה ביותר מאז החלו מדידות המפלס באגם. והתחזית להשבוע: גשם

"עננו בורא עולם"

בד"ץ 'העדה החרדית' יצא עם הוראה חדשה, לפיה יש לומר את התפילה לגשמים. במכתב עליו חתום הבד"צ נכתב: "בגלל עצירת גשמים, קובעים כ"ק מרן הגאב"ד והגאוה"צ הביד"צ שליט"א, כי עד שיבואו גשמי ברכה יאמרו כל יחיד ויחיד בתפלתם, וכן שולחי הציבור בחזרת הש"ץ, שחרית ומנחה בברכת שומע תפילה, התפילה לגשמים 'ועננו בורא עולם'".

בינתיים, המים בכנרת ממשיכים לרדת. רק בחודש האחרון דווח, כי רשות המים החליטה לקצץ 100 מיליון מ"ק נוספים מהקצאת המים השפירים לחקלאות. בעקבות הקיצוץ צפויים החקלאים לעקור ולייבש 60 אלף דונם של מטעים ופרדסים בגליל וברמת הגולן, ו-30-50 אלף דונם של חממות לגידול ירקות בשפלה ובנגב.

הצעד האחרון מעלה את שיעור הקיצוץ מ-55% ל-65% מהמים שהוקצו לחקלאות בתחילת העשור. כמו כן, צפויה רשות המים להחליט עד אמצע החודש הבא האם לאסור כליל ב-2009 השקיית דשאים ופארקים. צעד שככל הנראה לא יהיה ממנו מנוס.

אם החורף הנוכחי יהיה שחון כפי שהיו ארבעת החורפים האחרונים, עשויה רשות המים לאסור כליל השקיית גינות ועצים במגזר הפרטי והציבורי. החיסכון הצפוי במשק המים מהטלת איסור כולל על השקיית דשאים וגינות צפוי להגיע ל-180 מיליון מ"ק בשנה.

יצויין, כי במהלך השנה האחרונה נרשמה במפלס הכנרת הירידה החדה ביותר מאז החלו מדידות המפלס באגם. מנתוני הרשות עולה, כי במהלך השנה האחרונה ירד מפלס האגם בכשני מטרים. ומפלס הכנרת עומד על פחות ממינוס 214.06 מטרים מתחת לגובה פני הים, יותר ממטר מהקו האדום התחתון. המפלס, כך לפי אנשי רשות המים, מתקדם במהירות מדאיגה לעבר הקו השחור. יש לציין כי הכנרת רחוקה ב-5.26 מטרים מהקו האדום העליון. לדברי אורי שור, דובר רשות המים, מאז אביב 2004 ירד מפלס הכנרת בלמעלה מ-5 מטרים שהם כ-850 מליון קוב מים, שזו כמות מים גדולה מצריכת המים השנתית בישראל.

אגב, לפי החזאים, השבוע של חג החנוכה צפוי להיות גשום...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}